مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۶ متر بر ثانیه رسید و گرد و غبار حاصل شرایط کیفی هوای این شهر را ناسالم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۲۵
جولان بادهای ۱۲۰ روزه هوای زابل را ناسالم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، محسن حیدری اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت از یکشنبه شب بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا ساعت 8:30 صبح امروز در زابل به 26 متر بر ثانیه معادل 94 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید سبب خیزش گرد و خاک شد و دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 6000 متر کاهش داد، افزود: این شرایط سبب شد تا غلظت ذرات معلق با اندازه 10 میکرون در هوای زابل تا صبح امروز به بیش از 2 برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان وزش بادهای 120 روزه تا آخر هفته در نواحی شمالی ادامه دارد. شرایط به نحوی است که سرعت وزش باد در ساعات اولیه روز زیاد است اما بعد از ظهرها از سرعت باد کاسته می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: دیروز نیز سرعت وزش باد در زابل به حدود 90 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 471 میکرو گرم بر مترمکعب معادل 3 برابر حد مجاز رساند. انتظار می‌رود گرد و غبار ناشی از وزش این بادها ظهر و بعداز ظهر به برخی نواحی مرکزی و نوار شرقی استان نفوذ کند و شعاع دید افقی در این مناطق را کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها