دادگاه متهمان قتل علیرضا شیرمحمدعلی برگزار شد

جزئیات محاکمه پرونده قتل در زندان فشافویه

متهمان پرونده قتل در زندان فشافویه که علیرضا شیرمحمدعلی را با 30 ضربه تیزی کشته بودند، دیروز محاکمه شدند. متهم ردیف دوم در جلسه دادگاه مدعی شد، انگیزه شان از قتل بازگشت به زندان رجایی شهر بود.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۵۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، قربانی این جنایت علیرضا شیرمحمدعلی 21ساله بود که ۲۴ تیر97 بازداشت و به اتهام توهین به مقدسات، توهین به مسؤولان رده‌بالای نظام و تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به هشت سال زندان محکوم شد. وی به حکم صادره اعتراض کرد و قرار بود ۱۸ تیر امسال دادگاه تجدید نظر برگزار شود، اما 20خرداد امسال در زندان تهران بزرگ کشته شد. قاتلان وی که به اتهام قتل در زندان بودند یکباره به وی حمله کردند و با30 ضربه تیزی و سرامیک شکسته وی را کشتند.
دو قاتل در اعترافات اولیه گفتند بدون خصومت قبلی به علیرضا حمله کردند و او را کشتند تا بار دیگر به زندان رجایی شهر منتقل شوند.
متهم ردیف اول که پیش از این سابقه دو قتل را در پرونده اش داشت، گفت: در زندان رجایی‌شهر می‌توانستیم کلاهبرداری کنیم، اما در اینجا این کار سخت بود. به همین خاطر تصمیم به قتل گرفتیم تا به رجایی شهر برگردیم.
پرونده این جنایت به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به آن رسیدگی شود. متهمان دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند.
در ابتدای جلسه قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی کیفرخواست را خواند .در ادامه اولیای دم خواستار قصاص برای قاتل و اشد‌مجازات برای متهم ردیف دوم شدند.
سپس دو متهم به دفاع پرداختند. متهم ردیف اول که متولد سال 61 است، گفت چیزی از ماجرا به خاطر ندارد و نمی‌دانم چرا و چگونه قربانی را کشته است .اما متهم ردیف دوم وقتی به اتهام معاونت در قتل در جایگاه ویژه ایستاد به تشریح ماجرا پرداخت و حتی جزئیات ضرباتی را که همدستش به قربانی زده بود، برای قضات بیان کرد.
وی گفت: ما هیچ خصومتی با قربانی نداشتیم و فقط می‌خواستیم یک نفر را بکشیم تا بار دیگر به زندان رجایی شهر منتقل شویم. به خاطر کلاهبرداری در زندان رجایی شهربه ندامتگاه تهران منتقل شدیم و تنها انگیزه ما از قتل بازگشت دوباره به زندان رجایی شهر بود. وی افزود: من باسرامیک شکسته سدراه زندانیان دیگر شده و دوستم با تیزی دست‌ساز مرتکب قتل شد.
بعد از دفاعیات دو متهم و وکلای آنها که حدود سه ساعت طول کشید، قضات وارد شور شدند تا درباره این پرونده حکم صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها