پیوند گردشگران خارجی و استان‌های محبوبشان

طرح همتاسازی و انطباق کشور بازار هدف با محصول و استان مقصد مطالعه و ابلاغ شد. بر این اساس، استان‌هایی که بتوانند جاذبه و خواسته مورد نظر گردشگران خارجی را تامین کنند شناسایی و به عنوان مقصد سفر به کشورهای بازار هدف معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۸۹

این خبر را محمد ابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری سازمان میراث فرهنگی رسانه‌ای کرده و درباره‌اش این‌گونه توضیح داده: به این نتیجه رسیدیم که به طور مثال گردشگران کشور عمان بیشتر به دنبال درمان و گردشگری سلامت هستند، از این رو استان‌هایی که محصولی همسو با گردشگری سلامت ارائه می‌کنند را به عنوان مقصد این بازار هدف در نظر گرفتیم. گردشگران کشور عراق نیز از جمله گردشگران زیارتی به حساب می‌آیند، از این رو استان‌هایی که در حوزه گردشگری زیارتی فعال هستند، مقصد این گردشگران خواهند بود. همچنین کشورهای اروپایی در پی جاذبه‌های فرهنگی ـ تاریخی هستند و گردشگران چینی نیز به دنبال جاذبه‌هایی از تاریخ و فرهنگ و طبیعت گرفته تا سلامت و گردشگری تجاری هستند. بر این اساس، استان‌هایی که بتوانند جاذبه و خواسته مورد نظر گردشگران خارجی را تامین کنند شناسایی و به عنوان مقصد سفر به کشورهای بازار هدف معرفی خواهیم کرد.
لاریجانی به ایلنا گفت: این طرح که به تمام استان‌ها ابلاغ شده، به ما کمک می‌کند منابع موجود در هر یک از استان‌های مدنظر را مدیریت کنیم و برنامه‌ریزی‌ها و تامین زیرساخت‌ها را بر اساس بازار هدف تعیین شده پیش ببریم. به گفته او، قبل از ابلاغ انطباق بازار کشورهای هدف استان مقصد، هر یک از استان‌های کشور سعی می‌کرد برای تمام محصولات خود بروشور و معرفی جاذبه تهیه کند و در واقع شاهد نوعی اتلاف منابع بودیم؛ در حالی که اکنون هر استان به طور تخصصی می‌داند کدام کشور بازار هدف اوست و بر اساس خواسته و نیاز آن گردشگران منابع خود را تامین می‌کند. لاریجانی افزود: در تحقیق بازار، اطلاعاتی از جمله سنِ گردشگران بازار هدف، بازه زمانی سفر آنها، تعطیلات و مدت زمان تور، میزان هزینه‌کرد مدنظر قرار گرفته و بر اساس ذائقه‌سنجی که انجام شد، انطباق بازار، محصولات و مقاصد مشخص شده است. مدیرکل دفتر تبلیغات و گردشگری معاونت گردشگری با اشاره به این‌که بر اساس انطباق بازار با محصول، به‌جز ساماندهی تبلیغات، حضور هر یک از استان‌ها در نمایشگاه‌های خارجی هم مشخص شده، گفت: سال ۹۸ شرکت در 20 نمایشگاه بین‌المللی را مصوب کرده‌ایم، بر این اساس هر یک از استان‌ها می‌دانند که در کدام‌یک از نمایشگاه‌های خارجی باید شرکت داشته باشند. ضمن آن‌که برگزاری تورهای آشناسازی نیز ساماندهی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها