رقم بدهی پرسپولیس به برانکو مشخص شد

700 هزار یورو نقــــــــد!

برانکو ایوانکوویچ با مسؤولان باشگاه پرسپولیس به مشکل خورده است. اخیرا وکیل این مربی و وکیل پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو داشتند و قرار بود در این جلسه طرفین بر سر طلب‌های برانکو به توافق برسند. توقع پرسپولیس این بود که مربی کروات با توجه به فسخ قراردادش، به این باشگاه تخفیفی بدهد. به همین دلیل وکیل آنها در جلسه‌ای با وکیل برانکو این موضوع را مطرح کرد. مرد کروات اما بعد از آن‌که در جریان جزئیات جلسه قرار گرفت، مصاحبه‌ای انجام داد و حتی به کالدرون گفت از حالا خودش را آماده شکایت از پرسپولیس کند.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۹۶

برانکو توقع داشت تا باشگاه حداقل طلبش را بپردازد و از او تخفیف نخواهد. باشگاه حتی به این مربی پیام داده که رفتار او غیرقانونی بوده و به همین علت حداقل باید به آنها تخفیف دهد. ولی رقمی که برانکو می‌خواهد، چقدر است؟
طلب 700 هزار یورویی
این مربی کروات نزدیک به 700هزار یورو از باشگاه پرسپولیس طلب دارد. او 500 هزار یورو گرفته و با این 700هزار دلار مشخص می‌شود درآمد کلی‌اش در فصل تمام شده، یک میلیون و 200هزار یورو بوده است. بخشی از این پول، پاداش این مربی است. او مواردی در قراردادش داشت که رقم را بالاتر برده است. پرسپولیسی‌ها دوست دارند ماجرا به صورت مسالمت آمیز حل شود و کار به شکایت نکشد. مهدی نبی، نایب رئیس هیات مدیره باشگاه در این باره می‌گوید: «هدف ما دقیقا این است که به صورت مسالمت‌آمیز مساله را حل کنیم. به هر حال دو طرف از هم خاطره خوشی داریم و نمی‌خواهیم خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید. هدف باشگاه این است.»
بحران سرخابی
باشگاه پرسپولیس می‌گوید طلب برانکو به‌طور کامل در تهران آماده بود و این مربی می‌توانست با حضور در باشگاه آن را بگیرد و با خود ببرد. در این‌باره نبی هم توضیح می‌دهد: «دقیقا همین‌طور است. ما حتی با ایشان توافق کرده بودیم خودش یا مدیر برنامه‌اش به تهران بیایند و پول را ببرند که نشد.» در حال حاضر اما کسی نمی‌داند وضعیت پول به کجا رسیده است. عده‌ای می‌گویند پول، صرف قرارداد گابریل کالدرون شده است.
در هر صورت مشکل طلب برانکو از پرسپولیس می‌تواند طولانی مدت مشکل ساز شود. نکته اینجاست که استقلال هم دقیقا چنین مشکلی دارد. وینفرد شفر هم 800 هزار دلار از استقلال می‌خواهد و قصد دارد به فیفا شکایت کند. اگر این دو مربی به فیفا شکایت کنند، بی‌شک مدیران بعدی دو باشگاه وارث مشکلات بسیار زیادی خواهند بود.
شاید این رقم در حال حاضر به اندازه‌ای باشد که استقلال و پرسپولیس با مشقت بتوانند آن را جور کنند ولی در آینده شاید بیشتر هم شود.
به هر حال هزینه دادرسی دو پرونده به طلب‌های کلی اضافه می‌شود و در آن صورت باید رقم بالاتری بپردازند. با وجود اصرار و فشار هواداران بر دو باشگاه برای حل این بحران‌های بزرگ اما آنها فعلا اقدام اساسی نکرده‌اند. شفر که از استقلال به‌صورت رسمی شکایت کرد و احتمالا دو سال دیگر مدیرعامل بعدی این باشگاه با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها