فعالان زیست‌محیطی بیش از ۴۰ تن زباله پلاستیکی و تور ماهیگیری را از اقیانوس آرام جمع‌آوری کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۱۴

به گزارش ایسنا، یک گروه زیست‌محیطی موسوم به موسسه سفرهای دریایی اعلام کرده که این ماموریت پاکسازی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پاکسازی اقیانوس تا به امروز در زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام محسوب می‌شود. این زباله‌دان که بین هاوایی و کالیفرنیا قرار گرفته، بزرگ‌ترین محل تجمع زباله‌های شناور در جهان است.
اعضای این گروه با استفاده از فناوری ماهواره و هواپیماهای بدون سرنشین زباله‌هایی از جمله بطری‌های مواد شوینده، وسایل پلاستیکی و اسباب‌بازی‌های کودکان را از اقیانوس آرام جمع‌آوری کردند. آنها همچنین وسایل ماهیگیری از جمله تورهای ماهیگیری رها‌شده در اقیانوس را که تورهای بسیار گسترده نایلونی یا پلی‌پروپیلنی هستند جمع‌آوری کردند که وزن یکی از آنها پنج تن و وزن دیگری هشت تن بوده است. بنیانگذار موسسه سفرهای دریایی با اشاره به این که جمع‌آوری حتی قطعات کوچک پلاستیکی از آب‌ها مهم است، اظهار کرده که جمع‌آوری تورهای ماهیگیری از اقیانوس‌ها اهمیت بسیاری دارد اما برخی از این تورهای کوچک دور بدن نهنگ‌ها و دلفین‌ها پیچیده شده و به تلف‌شدن این موجودات منجر می‌شود.
بنیانگذار این موسسه اعلام کرده که حدود 5/1 تن از این پلاستیک‌های جمع‌آوری‌شده به برنامه هنری دانشگاه هاوایی و دیگر هنرمندان اهدا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها