در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
بسته ویژه «صبا» برای تابستان
لیوانی ابتدای نشست درباره بسته تابستانی پویانماییها گفت: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت صدا و سیما تمرکز ویژهای روی پویانمایی ایجاد شده است و این مرکز برای تابستان 14 برنامه به مدت ۴۲ ساعت برنامههای پویانمایی تولید و در اختیار هشت شبکه تلویزیونی برای پخش قرار داده است. لیوانی تصریح کرد: در حوزههای محتوایی، تاکید بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی است. در دنیای رسانهها درحال رقابت هستیم و در این رقابت باید برگ برندهای داشته باشیم تا مخاطب را جذب کنیم. آسیبهای اجتماعی، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و ما به سمت پویانمایی پاک میرویم.
سطح تولید برای عرضه جهانی
رئیس مرکز صبا با اشاره به فروش آثار پویانمایی ایرانی در بازارهای جهانی عنوان کرد: تولیدات ما به سطحی رسیده که شرکتها در حوزه بینالملل خریدار آثار ما هستند و به این ترتیب فرهنگی که برآمده از سبک زندگی ماست، در خارج از کشور رواج پیدا میکند.
وی گفت: شبکه بی.بی.سی به زبان فارسی، شروع به تولید برنامه برای کودکان کرده و این نشان از اهمیت این قشر دارد. با سابقهای که از بی.بی.سی داریم، میدانیم چه اهدافی را دنبال میکند. بر ما لازم است با تولیدات خود به نوعی با آنان مقابله کنیم. هرچند در حوزه اقتصاد سعی کردند ما را تحریم کنند اما در حوزه فرهنگ آنقدر غنی هستیم که میتوانیم وارد عمل شویم.
لیوانی در ادامه با اشاره به مجموعههای پویانمایی تازه مرکز صبا اعلام کرد: میچکا، مهارتهای زندگی، هالاباما، ماهی بادکنکی، کوچولوهای کنجکاو، مثلنامه، پند پارسی، فصل جدید یوز ایرانی، فصل جدید شکرستان و ... از جمله این مجموعههای پویانمایی است.
لیوانی با اشاره به تروریسم اقتصادی افزود: دشمنان با تروریسم اقتصادی که برای ما ایجاد کردهاند باعث شدهاند خریداران به سختی سمت ما بیایند، اما چون کیفیت کارهای پویانمایی ایران بالاست، خریدها با اطمینان ادامه پیدا میکند.
وی در پایان سخنان خود به دستور کار قرارگرفتن ساخت تولیداتی با محوریت موضوعات قرآنی اشاره و عنوان کرد: مجموعههایی را به شکل کارهای تکقسمتی و فیلمهای بلند و نیمهبلند با محوریت پیامبران و همچنین کارهایی را براساس آموزههای قرآنی میسازیم.
شهاب حسینی در پویانمایی ها
در ادامه صفوی، تهیهکننده مجموعه شکرستان عنوان کرد: از سیاستهای جدید مرکز صبا این است که در شبکههای اجتماعی هم حضور داشته باشد و قرار است ما پویانماییهای یک یا دو دقیقهای بر این اساس تولید کنیم.
او با اشاره به حضور شهاب حسینی در مجموعه شکرستان بهعنوان صداپیشه و راوی تأکید کرد: استفاده از هنرمندانی چون شهاب حسینی به مردمپسندتر شدن پویانمایی کمک میکند و این اتفاق در حوزههای دیگر هم رخ داده است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم