مدیر شبکه هفت سیما از اجرای طرح جامع تابستان خبر داد و گفت: برای این فصل برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۳۳

به گزارش جام‌جم، نشست خبری مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبکه هفت (آموزش) سیما با موضوع تبیین طرح جامع تابستان، صبح یکشنبه ۹ تیرماه با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.
بنابر این گزارش، احمدی افزادی که از سوی معاون سیما به عنوان رئیس ستاد «مهارت‌آموزی در تابستان» انتخاب شده است، علاوه بر تشریح ویژه‌برنامه‌های تابستانی شبکه هفت، به تبیین و نحوه پرداخت برنامه‌های این شبکه با موضوعات «مطالعه و کتابخوانی»، «حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی»، «گردشگری و مهارت‌ها و مراقبت‌های سفر» و «پوشش میانجی‌گری و مطالبه‌گری از فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار در پربارسازی اوقات فراغت» پرداخت.
در ادامه این مراسم احمدی گفت: مهارت و سرگشتگی در امر مهارت دو مقوله بسیار مهم است که امروز جوان‌ها نمی‌توانند با آن روبه‌رو شوند و سوال بعدی این است که چه کسی باید به جوان کمک و او را راهنمایی کند؟ ما کار را شروع کرده‌ایم و به مرحله عملیاتی رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: ما در حوزه مهارت‌آموزی شبکه‌های معین خود را انتخاب کرده‌ایم که یک، دو، پویا و نهال و امید هستند و گروه دوم سایر شبکه‌ها هستند که در این زمینه به ما کمک می‌کنند. در ستاد مهارت‌آموزی، شورای‌عالی مهارت کشور مهم‌ترین سازمانی است که به ما در این زمینه کمک می‌کند و زیر مجموعه‌های بسیاری هم دارد. مجموعه بسیج در حوزه بسیج سازندگی و اصناف کمک جدی ما هستند. مجموعه کمیته امداد امام خمینی از جمله دیگر نهادهای مردمی است که به ما کمک می‌کند و همچنین وزارت دفاع نیز ارگان دیگری است که ما را همراهی می‌کند.
وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را پیشران این جریان دانست و اظهار کرد: ایشان تاکیدات بسیاری در این زمینه داشته‌اند و ما باید مهارت‌های کاری را بالا ببریم. رئیس سازمان صداوسیما نیز این موضوع را ابلاغ کرده‌اند که رسانه ملی وظیفه بسیاری در این زمینه دارد. مقوله مهارت در دنیای امروز صرفا یک دستور نیست و به فرموده کسی مهارت پیدا نمی‌کند. جامعه ما امروز باید میل به مهارت داشته باشد و جذابیت مهارتی و مهارت جذاب دغدغه جدی رسانه ملی است. مهارت‌پذیری یک مقوله کاملا انگیزشی و درونی است و این موضوع دشوار ولی شدنی است.
احمدی‌افزادی ادامه داد: جوامع پیشرفته امروز به مهارت بیشتر از تحصیل بها می‌دهند. در این زمینه بحث غنی و تمدنی شاگرد استادی را داریم که می‌تواند برای ما راهگشا باشد. مردم، آموزش و مهارت با نام اختصاری مام شعار ما در بحث مهارت‌آموزی است. افول یک تمدن از بی‌مهارتی آغاز می‌شود و شعارمحوری ما همان مام است. برنامه‌های مختلف را ابتدا جمع‌آوری و کارهای جدید را اضافه کردیم و آنها را در چهار بخش مهارت محور خانواده، کودک و نوجوان، ورزش و سرگرمی و کسب و کار دسته‌بندی کردیم.
وی با اعلام برنامه‌های پیش رو در شبکه آموزش سیما گفت: در هفته ۲۹۰۰ دقیقه برنامه جدید خانواده مهارت‌محور خواهیم داشت و دستپخت، کام شیرین، وقتشه، خانه ما، محرمانه و... از جمله برنامه‌های مهارت محور ما هستند. در حوزه کودک و نوجوان در شبکه‌های دو، امید، پویا، نسیم، پویا و نهال ۸۴۰ دقیقه برنامه در هفته خواهیم داشت. در حوزه ورزش و سرگرمی ۸۶۰ دقیقه برنامه مهارت محور خواهیم داشت. در حوزه کسب و کار 1175 دقیقه برنامه در شبکه‌های مختلف داریم که در این حوزه تدارک دیده شده‌اند.
مدیر شبکه هفت با بیان این‌که کار جدیدی در شبکه آموزش انجام داده‌ایم، افزود: برنامه «مشاعره» کار جدیدی است که با سرمایه جاودانگی روی آنتن می‌رود. برنامه جدید دیگری را مدتی است طراحی کرده‌ایم که «یقه هفت» نام دارد و به مهارت‌های مختلف می‌پردازد. یک برنامه جدید دیگری که نوجوانان محور آن هستند «پیام مهارت» نام دارد و مسابقه مهارتی «رویش» نیز به مهارت کشاورزی توجه دارد که از تابستان کار خود را آغاز خواهد کرد. همچنین برنامه «پاریاب» و هواشناسی کشاورزی نیز برای عامه مردم که در این حوزه فعالیت می‌کنند، طراحی شده است.
مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: ما برنامه سفرگرد، من میتونم، صبحی دیگر، دکتر سلام، فصل جدید راهش اینه، از من بپرس، موتور جست‌وجو، فوت و فن، چتر نجات، پرسشگر، گاه و بیگاه، روزگاری ایران، هفت ترفند و مثبت 40را برای تابستان تدارک دیده‌ایم.
وی به دو رویکرد جدید شبکه اشاره و عنوان کرد: همکاری با آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای از جمله ماموریت‌های ماست که امیدوارم تا آخر تابستان به مرحله خوبی برسیم. کارگاه‌های مهارت‌آموزی هنر، مکانیک، رباتیک، تربیتی، حفاظت و سنجش، رایانه و تلفن همراه، امور مالی، هتلداری و لوازم خانگی از جمله مواردی است که امیدوارم بتوانیم با سازمان فنی‌حرفه‌ای همراه شویم. نکته دوم المپیاد جهانی مهارت است که ۵۰ استاد و شاگرد را به مخاطب ارائه بدهیم. یکی از المپیک‌های دوسالانه همین موضوع است که کمتر به آن پرداخته شده و امسال بیش از 1600 جوان از ۶۰‌کشور با ۵۶ محور به رقابت خواهند پرداخت که در کازان روسیه برگزار خواهد شد و از ایران نیز 11 جوان در 11 رشته حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها