نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان ‌این که قانونی برای حمایت از زنان باردار زندانی یا دارای فرزند خردسال وجود ندارد تاکید کرد که قانون باید به گونه‌ای اصلاح شود تا زنان باردار زندانی بتوانند از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۱۶



به گزارش خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی ‌ با اشاره به یکی از خلآهای قانونی در رابطه با حمایت از زنان زندانی، گفت: یکی از مواردی که باید در بخش قانونگذاری به آن بپردازیم، موضوع زنان زندانی بوده که یا باردار هستند یا فرزندان خردسال دارند، چرا که قانونی برای حمایت از آنها وجود ندارد و این خلآ در این حوزه مشاهده می‌شود. وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید در قانون برای حمایت از زنان باردار زندانی پیشنهاد شود، این است که بعد از به دنیا آمدن فرزندشان بتوانند از مرخصی 9 ماهه زایمان استفاده کرده و این مدت را با نصب دستبند الکترونیک در خارج از فضای زندان سپری کنند. آقاپور علیشاهی در بیان دیگر خلأهای موجود در حوزه قانونگذاری در رابطه با وضعیت زندانیان، عنوان کرد: در برخی موارد مادر و پدر همزمان به دلیل جرمی که به طور مشترک مرتکب شده‌اند، زندانی می‌شوند، در این شرایط قانون نیاز به بازنگری دارد و لازم است به گونه‌ای اصلاح شود که فرزندان آنها در یک زمان هم از وجود مادر و هم پدر محروم نشوند.
نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر این کودکان به دلیل نبود مادر و پدر وارد فضای بهزیستی شوند، خود عاملی می‌شود تا در آینده به دلیل ارتکاب جرم و جنایت با مشکلات جدی مواجه شوند، کما این‌که اغلب زنان قاتل دارای خلأ عاطفی بودند، چرا که در خانواده‌هایی رشد کرده‌اند که اختلافات شدید خانوادگی داشته یا از وجود هم پدر و هم مادر بی‌بهره بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها