در نشست سالانه مدیران کل استانی رسانه ملی تاکید شد

بی‌طرف در انتخابات برای تشکیل مجلس انقلابی

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به در پیش بودن انتخابات حساس مجلس یازدهم در اسفند سال جاری تاکید کرد: سازمان صدا و سیما همچون همیشه و البته کامل‌تر و دقیق‌تر از قبل باید با رعایت بی طرفی در انتخابات، زمینه حضور پرشور مردم و تشکیل مجلسی انقلابی و با کیفیت را در آغاز گام دوم انقلاب فراهم آورد.به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی؛ دکتر علی‌عسکری در نشست سالانه مدیران کل مراکز استانی رسانه ملی در مشهد مقدس از تشکیل قریب‌الوقوع ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: مراکز استانی هم باید هر کدام ستاد انتخاباتی فعال و دقیقی داشته باشند و ضمن رصد دقیق شرایط استان زمینه حضور پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی قانونمند را فراهم آورد.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۶۶

باید مانع فرسایش زبان فارسی شویم
علی‌عسکری در این نشست همچنین با تاکید بر لزوم صیانت از زبان فارسی اصیل با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با بهره‌گیری از مشاوران و دستیاران متخصص، مانع فرسایش زبان فارسی در برابر تهاجمات زبان‌های بیگانه شوید و در این زمینه طراحی علمی و عملیاتی داشته باشید.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به فهرستی از نام‌های فارسی که در اختیار مراکز قرار می‌گیرد از ایجاد سازوکار تشویق و تنبیه در این حوزه خبر داد.علی‌عسکری بر خودسازی درونی و رسانه‌ای به منظور بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی تأکید کرد و گفت: ما باید با ایجاد حلقه‌های معرفتی و گردش فکری، کیفیت محتوایی را بالا ببریم. رئیس رسانه ملی پیشنهاد داد جلسات هفتگی به صورت مداوم میان افراد مؤثر در حوزه پیام برگزار شود تا شاهد افزایش کیفیت نیروی انسانی باشیم .
راه‌اندازی قرارگاه رونق تولید
رئیس سازمان صداوسیما رونق تولید را جانمایه اقتصاد مقاومتی خواند و به مدیران صداوسیمای مراکز استان‌ها گفت: برای همکاری با قرارگاه رونق تولید که در معاونت سیما ایجاد شده است، مانند بقیه معاونت‌ها و شورای اقتصاد به میدان بیایید. دکتر علی‌عسکری با اشاره به ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص هر استان در حوزه اقتصاد تصریح کرد: شما باید با معرفی ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌ها باعث موج‌آفرینی رونق تولید که مدنظر مقام معظم رهبری است، شوید.رئیس رسانه ملی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان که فصل اوقات فراغت است، به 18 سرفصل ارائه شده توسط معاونت سیما در بخش‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: زمینه فعالیت‌های تابستانی هر مرکز بسته به شرایط اقلیمی و بومی - ‌باید مورد بررسی قرار گیرد و مهارت‌ها و مشاغل به جوانان معرفی شود.دکتر علی‌عسکری با اشاره به برنامه‌ریزی جدید دشمن در زمینه ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد:باید در این زمینه با اقداماتی هوشمندانه راه سوءاستفاده دشمن و اجرای برنامه‌ریزی آنها را بست و از فضای فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی محافظت کرد . دکتر علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پرداختن به جایگاه مساجد در صداوسیمای مراکز اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید با معرفی مساجد نمونه یا حتی نقد نسبت به مساجدی که ضعیف عمل می‌کنند، به شبکه‌های ملی کمک کنید.رئیس رسانه ملی بار دیگر بر افزایش کیفیت برنامه‌های مراکز استان‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها باید هم از نظر کیفی، هم از نظر کمی و هم از نظر تکنیک و ظاهر پیشرفت کنند. دکتر علی‌عسکری بر لزوم مطالعه و تحقیق قبل از ساخت هر برنامه‌ای تأکید کرد و برنامه‌سازان را از ساخت برنامه‌های دم‌دستی بدون مطالعه برحذر داشت. دکتر علی‌عسکری در ابتدای این همایش از زحمات مدیران مراکز صداوسیما در سال 97 که تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها را برای ضربه به نظام با فعالیت رسانه‌ای خنثی کردند، تشکر کرد. وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های 13 آبان و 22 بهمن را گواه موفقیت رسانه ملی در اقناع مخاطب و جلوگیری از القای انحرافات در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست. رئیس سازمان صداوسیما این روزها را روزهای اقتدار ایران خواند و گفت: انهدام پهپاد آمریکایی با موشک کاملا ایرانی سوم خرداد، رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و اقدامی عملی در راستای پیام گام دوم مقام معظم رهبری بود که نشان از حرکت به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. رئیس رسانه ملی افزود: پس از مدت‌ها صبر راهبردی، با این اقدام بازدارنده، غربی‌ها در حوزه‌های مختلف، عقب‌نشینی کردند.
در جنگ رسانه‌ای هستیم
رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد:اگر چه ما در صلح مسلحیم و در حوزه نظامی‌به موازنه رسیده‌ایم، اما جنگ رسانه‌ای ادامه دارد و بار بزرگی بر دوش ما در سازمان صداوسیما قرار دارد. دکتر علی‌عسکری به نقش حساس رسانه‌های استانی در این جنگ رسانه‌ای اشاره کرد که از نمای نزدیک و با گویش محلی با مردم در ارتباطند و به صورت موزائیکی تمام ایران را پوشش می‌دهند. وی با ابراز خرسندی از خوشنامی مراکز صداوسیمای استانی که باعث علاقه مردم و مسؤولان به مراکز شده‌اند، از نقش مهم این مراکز در ترویج فرهنگ مقاومت گفت.
دکتر علی‌عسکری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که بر فرهنگ مقاومت تأکید داشتند، گفت: ما به عنوان رسانه ملی باید فرهنگ مقاومت را پیگیری و تقویت کنیم. رئیس رسانه ملی به فرهنگ قرآنی و شیعی مقاومت با استناد به آیات و احادیث اشاره کرد و افزود: فرهنگ مقاومت باعث شکست‌ناپذیری و عامل پیروزی ما در جنگ اراده‌هاست. رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: مأموریت شماره یک ما، ترویج فرهنگ مقاومت است و باید برای رشد این ادبیات و گفتمان، کار کنیم و به شبهات جواب دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها