روحانی: رئیس‌جمهور آمریکا حد خود را نمی‌شناسد

رئیس‌جمهور با بیان این‌که معلوم شده کفگیر تحریم به ته دیگ خورده و دیگر چیزی نمانده است، گفت: دستگاه سیاسی آمریکا با تحریم‌های اخیر ثابت کرد مسائل دینی را نمی‌تواند درک کند و فهم آن را ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با اعتقاد مسلمان‌ها، مسأله مرجعیت و ولایت و رهبری که رهبر معنوی، فقهی و فتوایی مردم است، آشنا نیست و جایگاه‌ها و حد خود را نمی‌شناسد؛ کما این‌که ادعاهایش، بی‌اساس است؛ اما این حرکت او، واقعیت را برای مردم به خوبی روشن کرد.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که بسیاری از رهبران دنیا که با من صحبت می‌کنند، می‌گویند این حرف‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌زند برای مسائل داخلی خودشان است و او آدم خاصی است و نباید به او توجه کرد، افزود: حالا که این آدم مخصوصی است. تقصیر ما چیست؟
ما یک توافقی را امضا کردیم، سازمان ملل آن را تأیید کرده و با آژانس همکاری می‌کنیم.
روحانی با اشاره به ادعای مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر نگرانی درباره دستیابی ایران به سلاح اتمی، خطاب به وی گفت: تو واقعا نگران سلاح اتمی هستی؟ پس چرا درباره اسرائیل که یک غاصب است و این همه سلاح هسته‌ای آنجا انبار کرده، حرف نمی‌زنی و سکوت می‌کنی و با او دوست هستی؛ واقعاً نگران سلاح هسته‌ای هستی؟ مگر از فتوای رهبر معظم انقلاب خبر نداری که ایشان دستیابی به سلاح هسته‌ای را تحریم کرده‌اند؟ پس هم ادعاها و شیوه بیان و هم هدف بی‌اساس است.
روحانی تاکید کرد: تنها راهمان در این مقطع اتحاد، وحدت، همبستگی و فعال شدن در صحنه اقتصاد است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در بعضی موارد شیوه خاصی برای اثبات جرم نیاز است، گفت: با شنود نمی‌شود مردم را محاکمه کرد. در شنود، یک‌سرباز یا کارمند معمولی این نوار را پیاده می‌کند؛ نمی‌فهمد که چه است؛ قبل و بعدش نمی‌فهمد که چه می‌گوید. روحانی تصریح کرد: در شورای عالی امنیت ملی در زمان خودش مشخص کردیم، مجوز شنود فقط در جرایم سازمان یافته نظیر تروریسم و مواد مخدر می‌تواند داده شود؛ همین‌طوری که نمی‌شود برای هر کسی شنود گذاشت و بر مبنای آن قضاوت کرد.
هشدار نسبت به ادامه تجاوزگری آمریکا
رئیس‌جمهور همچنین شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند دوباره به آب‌ها و حریم هوایی ایران تجاوز کنند، نیروهای مسلح ایران مامور به مقابله با آنها بوده و برخوردی قاطع خواهند داشت.
رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین درباره خروج احتمالی از توافق هسته‌ای گفته است: جمهوری اسلامی ایران هرگز اقدامی غیر‌قابل بازگشت انجام نخواهد داد و هر زمان اجرای برجام از سوی 1+4 به‌ویژه در زمینه حل و فصل روابط بانکی و فروش نفت انجام شود، شرایط به گذشته باز خواهد گشت و تا زمانی که آمریکا همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند، شرایط تغییر نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها