رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۱۱



به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ مصطفی نوروزی با اشاره به این‌که آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات کنکور، مشاوره روان‌شناسی و... در این روزها روندی رو‌به‌افزایش دارد، اظهار کرد: در چنین شرایطی یکی از شگردهای افراد سودجو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام «فیشینگ» است که با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌کنند.
وی در ادامه از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: با پایش‌های به عمل آمده در استان‌های شمال غربی کشور مشخص شد افرادی با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.پس از تلاش گسترده ماموران پلیس و بررسی‌های فنی و تخصصی دو نفر در این رابطه شناسایی، دستگیر شدند. متهمان با ترفند فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بیش از 90 میلیون تومان از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.
نوروزی به دانش‌آموزان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده را نخورند، زیرا مجرمان با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت می‌کنند یا سوالات امتحانی سال‌های گذشته را ارائه می‌دهند و در برخی موارد هم پس از دریافت پول به هیچ عنوان سوالی ارسال نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها