ابرقهرمانان مقابله با سرطان

سرطان بیماری‌ای است که از درونی‌ترین فرآیندهای بدن ما ناشی می‌شود و تغذیه از عوامل تاثیرگذار بر این فرآیندها‌ست؛ بنابراین مواد غذایی مصرفی ما در جلوگیری از این بیماری یا بروز آن نقش مهمی دارند. مواد غذایی زیر در دسته مواد غذایی جلوگیری‌کننده از بروز سرطان قرار دارند:
کد خبر: ۱۲۱۲۹۰۴

سیر: ترکیبات سولفیدی سیرتغذیه بسیار خوبی برای سلول‌های ایمنی هستند و باعث می‌شوند این سلول‌ها به‌صورت موثرتری با سرطان مقابله کنند. سیر همچنین با از بین بردن کارسینوژن‌ها که موادی سرطان‌زا هستند رشد تومورها را کند می‌سازد و به این شکل نقش مستقیمی در مبارزه با سرطان ایفا می‌کند.
گریپ‌فروت: گریپ‌فروت‌ها سربازان پاکسازی‌کننده آثار سرطانی هستند و کارهای مهمی برای پاکسازی به هم‌ریختگی‌هایی که کارسینوژن‌ها ایجاد کرده‌اند، انجام می‌دهند. گریپ‌فروت به‌ویژه در مقابله با پیشرفت سرطان سینه نقش مهمی دارد.
انگور قرمز: برخلاف انگور سبز و بنفش، انگور قرمز از بیوفلا‌ونوئیدها که قدرتمندترین عوامل مقابله با سرطان هستند استفاده می‌کند. این انگور همچنین دریچه‌های آزادکننده آنزیم‌های سرطان‌زا را می‌بندد. ویژگی عالی دیگر این انگور، از بین بردن آنزیم‌هایی است که سلول‌های سرطانی برای رشد خود به آنها نیاز دارند.
قارچ: قارچ‌ها می‌توانند به‌وسیله طناب‌هایی به نام لکتین، سلول‌های سرطانی درحال تکثیر را جمع‌آوری کنند.
پلی‌ساکاریدهای موجود در قارچ نیز، نیروهای مقابله‌کننده با سرطان را در دستگاه ایمنی بدن تقویت می‌کنند.
آجیل: دانه‌های آجیل عاشق سرکوب‌کردن سرطان هستند. در میان آجیل‌ها جوز برزیلی با دارا بودن ترکیبی به نام سلنیوم، ابرقدرت مقابله با سرطان پروستات است.
لیمو و پرتقال: این دو میوه تحریک‌کننده عملکرد نوعی از گلبول‌های سفید خون به نام لنفوسیت‌ها هستند. لنفوسیت‌ها سربازان قدرتمند بدن در مقابله با سرطان به‌شمار می‌آیند.
چای‌ها: چای‌ها عاشق جلوگیری از گردآمدن سلول‌های سرطانی و زاد و ولد آنها هستند. این ترکیبات ابرقهرمانان مقابله با تکثیر سلولی و طرفداران پرو پا قرص میانه‌روی در این زمینه شناخته می‌شوند.
گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی به‌شدت به رادیکال‌های آزاد حمله کرده و به‌وسیله داروی شفابخشی به نام ویتامین C آسیب‌های سلولی را درمان می‌کند.


منبع: ba-bamail.com

یاسمین مشرف

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها