محققان هشدار می‌دهند سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین، نه تنها مانع از پاکسازی مخاط در مجاری جریان هوا می‌شوند، بلکه ریسک برونشیت مزمن را نیز افزایش می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۱۳

به گفته محققان دانشگاه کانزاس آمریکا تنها یک بار کشیدن سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با دود کردن یک نخ سیگار، نیکوتین بیشتری را وارد مجاری هوا می‌کند.
یافته‌ها نشان داده است استعمال سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین در تعدد حرکت مژک‌ها اختلال ایجاد می‌کند، موجب خشک شدن مایع درون مجاری هوا می‌شود و خلط بیشتری ایجاد می‌شود. بروز این مشکلات موجب می‌شود نایژه که مسیر اصلی هوا به ریه است، در دفاع از خودش در مقابل عفونت و آسیب دچار مشکل بیشتری شود.
بررسی‌ها نشان داده است که بدن کودکان در برابر سیگار الکترونیکی هیچ مصونیتی ندارد و باعث مسمومیت می‌شود. نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی از طریق چشم و پوست کودکان جذب می‌شود و عوارض جانبی مانند استفراغ، حالت تهوع، بیش‌فعالی، احساس گرگرفتگی، سرگیجه، تپش قلب و سوزش چشم در این کودکان مشاهده شده است. سیگار الکترونیکی وسیله‌ای است که استعمال دخانیات را شبیه‌سازی می‌کند. این وسیله که ظاهری شبیه به سیگار دارد، به‌واسطه تولید بخاراتی که بو و طعم شبیه به سیگار دارند، حس کشیدن سیگار را به مصرف‌کننده القا می‌کند. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها