یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در صدد است نانوداروهای تولیدی خود را به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان صادر کند. وقار خدایاری، نماینده علمی شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده داروهای نانویی در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: این شرکت توانسته سه نوع دارو را که یکی از آنها مکمل است، تولید کند. این داروها اکنون در بازار موجود و قابل مصرف هستند.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۰۵

وی با اشاره به داروی مکمل نانویی که به تولید انبوه رسیده است، گفت: ماده موثره این داروی مکمل زردچوبه بوده و دارای نانومیسل‌های حاوی کورکومین است و قابلیت پخش و انحلال در آب را دارد.
خدایاری افزود: کورکومین به علت حل‌نشدن در آب، قابلیت جذب توسط بدن را ندارد؛ لذا محلول‌سازی کورکومین در محیط آبی دارای اهمیت فراوانی است. به طور کلی مهم‌ترین اثرات زیستی زردچوبه و کورکومین اثرات ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و پیشگیری‌کننده از سرطان است. به گفته خدایاری، این نانو دارو، خاصیت ضددرد و آنتی اکسیدانی دارد و به عنوان ضد تومور سرطان استفاده می‌شود.
وی با بیان این‌که این دارو در حال حاضر در کل کشور توزیع شده است، بیان کرد: همچنین این دارو تاکنون به چین صادر شده است.‌ خدایاری خاطرنشان کرد: دوکسوروبیسیم، از دیگر داروهایی است که در این شرکت تولید می‌شود و اکنون در کشور نیز زیر نظر پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دارو ۹۰ درصد مشمول بیمه می‌شود.
خدایاری تاکید کرد: امسال برنامه‌ای برای صادرات این دو دارو به عراق، سوریه، عمان و پاکستان داریم. وی با اشاره به داروی دیگر تولید شده در این شرکت گفت: یکی دیگر از داروهایی که در این شرکت به تولید رسیده، داروی درمان سالک است. بنا داریم امسال این دارو را به افغانستان باتعداد بالا صادر کنیم.
خدایاری با بیان این‌که سالک بیشتر در مناطق گرمسیری شیوع دارد، عنوان کرد: علت این بیماری نیش یک پشه با نام لیشمانیا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها