مرد زندانی برای سومین بار متهم به ارتکاب جنایت شد

لیست مجرمان خطرناک برای قتل در زندان

مرد جنایتکار که به‌خاطر قتل دو نفر در زندان بود، با همدستی دوستش سومین قربانی‌اش را در زندان کشت. متهمان در جریان این درگیری مرگبار در زندان، درصدد قتل زندانی دیگری هم بودند که ناکام ماندند .
کد خبر: ۱۲۱۱۱۸۵

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 22 دوشنبه بیستم خرداد امسال یکی از مسؤولان زندان تهران بزرگ در تماس با کامران رضوانی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت، او را در جریان درگیری مرگباری میان دو زندانی با یک زندانی جوان دیگر قرار دادند. بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا درآنجا حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه نشان داد که پسر 22 ساله زندانی براثر اصابت ضربه‌های متعدد چاقو که دو زندانی دیگر بر بدن او در سالن یکی از اندرزگاه‌های زندان وارد کرده‌اند به‌شدت زخمی شده و به درمانگاه زندان منتقل شده اما به‌دلیل شدت جراحات فوت کرده است.
با مرگ او روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جسد زندانی 22 ساله به نام علیرضا با دستور بازپرس جنایی به پزشکی‌قانونی منتقل شد. در جریان تحقیقات بازپرس جنایی و ماموران تحقیق پلیس آگاهی معلوم شد که عاملان این جنایت دو زندانی به نام‌های محمدرضا و حمیدرضا هستند.
در این مرحله ماموران به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان پرداختند که صحنه به صحنه درگیری و حمله مرگبار را ثبت کرده بودند و فیلم‌ها نشان می‌داد متهمان با تیزی دست‌ساز، زندانی 22 ساله را به قتل رسانده‌اند.
در این مرحله از تحقیقات معلوم شد که علیرضا به اتهام توهین از بیست و چهارم تیر سال گذشته از سوی پلیس بازداشت و روانه زندان تهران بزرگ شده بود. او بعداز محاکمه در یکی از دادگاه‌های تهران به هشت سال حبس محکوم شده و دوره محکومیت خود را در زندان سپری می‌کرده است.
مجرمان سابقه دار
همچنین معلوم شد که دو عامل جنایت نیز سوابق کیفری دارند. تحقیقات بازپرس جنایی در این باره نشان می‌داد که یکی از متهمان به قتل به نام محمدرضا دارای 20 فقره سابقه کیفری در زمینه جرایم مختلف از جمله موادمخدر بوده که حتی یکی از محکومیت‌های او حبس در ارتباط با مشارکت در آدم‌ربایی فردی در شهر ملارد بوده و به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به حبس ابد محکوم شده و یک زندانی حبس ابدی است. دیگر همدست وی نیز که حمیدرضا نام دارد، سال 88 در یکی از محله‌های تهران با مردی به نام علیرضا درگیر شده و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. بابت این جنایت حکم قصاص گرفته و زیر تیغ بوده تا این که بعد از چند سال در جریان درگیری درون گروهی میان زندانیان با یکی از مردان زندانی دعوا کرده و با تیزی دست ساز او را به قتل می‌رساند.
در ادامه او بابت این قتل هم در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شده بود. این زندانی قصاصی حتی چندی پیش نیز به‌دلیل درگیری و دعوا ی درون گروهی، زندانی دیگری را زخمی کرده بود. این دو زندانی در حالی که در زندان رجایی شهر کرج دوره محکومیت خود را سپری می‌کردند اقدام به کلاهبرداری تلفنی کرده و پس از افشای این موضوع از یک سال و نیم پیش به زندان تهران بزرگ منتقل شده بودند.
با مشخص شدن این موضوع، ماموران با دستور بازپرس جنایی به طور جداگانه از متهمان پرونده تحقیق کردند.
انگیزه عجیب برای قتل
محمدرضا، زندانی حبس ابدی ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: زمانی که همراه حمیدرضا به زندان تهران بزرگ منتقل شدیم چندبار از مسؤولان زندان خواستیم که ما را دوباره به زندان رجایی شهر کرج منتقل کنند که این درخواست‌هایمان به خاطر کلاهبرداری‌های که درآنجا انجام داده بودیم مورد موافقت قرار نگرفت.
در این زندان با علیرضا-مقتول - آشنا شده و شماره تلفن همراه دخترم را به او دادم و خواستم که با وی تماس بگیرد و از او بخواهد تا به کارتم در زندان پول واریز کند. اما خبری از دخترم نشد و از طریق خانواده ام متوجه شدم که او بعداز تماس تلفنی با این زندانی ناپدید شده و خانواده ام از او خبری ندارند. تصور می‌کردم علیرضا در ناپدید شدن دخترم نقش دارد. چند بار با او صحبت کردم که جواب درستی نداد. موضوع را به حمیدرضا گفتم و قرار شد، علیرضا را بکشیم. از سوی دیگر تصمیم گرفتیم یکی دیگر از زندانی‌ها را به‌خاطر توهین به قتل برسانیم. شب حادثه هنگام تقسیم شام به سمت علیرضا رفته و او را با ضربه‌های تیزی دست‌ساز مجروح کردیم. به سمت دومین طعمه رفتیم که قبل از کشتن او، ماموران سر رسیدند و دستگیر شدیم.
این در حالی بود که حمیدرضا، مرد اعدامی نیز گفته‌های همدست خود را تایید کرد و گفته‌های مشابهی را مطرح کرد .
برای دو زندانی متهم به قتل قرار بازداشت موقت صادر و آنها برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. همچنین قرار شد کارشناسان پزشکی قانونی نیز نظر دهند که کدام ضربه‌های وارده بر بدن مقتول کشنده بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها