به دنبال وقوع آتش‌سوزی در مناطق خائیز، بدیل، کوه حاتم و تنگ‌بن، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور می‌گوید برای اطفای حریق این مناطق از استانداری و فرمانداری درخواست بالگرد کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۱۶

فعالان محیط زیست خوزستان می‌گویند علاوه‌بر مناطق ذکرشده، منطقه حفاظت‌شده تنگ تکاب و منطقه علمدار نیز طعمه حریق شده است. از سوی دیگر سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفته است محیط‌بانان عملیات اطفای حریق را در حد خود انجام داده‌اند و این عملیات همچنان ادامه دارد اما برای اطفای آتش این منطقه نیاز به بالگرد است.
آن‌طور که او به رسانه‌ها اعلام کرده به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، بدون وجود بالگرد نمی‌توان آتش را خاموش کرد و امکان تردد نیروهای محیط‌بان با پای پیاده به این منطقه هم وجود ندارد.
هر چند شامگاه دیروز از سوی او اعلام شد که آتش‌سوزی در این منطقه کنترل شده، اما احتمال زبانه کشیدن دوباره آتش وجود دارد. آن‌طور که برخی فعالان محیط زیست منطقه اعلام کرده‌اند، حجم آتش‌سوزی در منطقه بسیار بوده است. جمشید محبت‌خانی هم درخصوص وسعت این آتش‌سوزی گفت به دلیل عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه هنوز تصاویری از آن منطقه به دستمان نرسیده است و نمی‌توانیم وسعت آتش‌سوزی را برآورد کنیم.
از ساعت ۱۷ عصر پنجشنبه (۱۶ خردادماه) آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه خائیز آغاز شده و در مسیرهای مختلف در حال پیشروی است. منطقه حفاظت شده خائیز با ۲۸ هزار هکتار وسعت مهم‌ترین زیستگاه حیات وحش استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کل و بُز است. این منطقه بین دو شهرستان بهبهان در استان خوزستان و شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها