دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در نظر دارد به‌زودی به انگلستان سفر کند با اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته است بوریس جانسون می‌تواند نخست‌وزیر فوق‌العاده‌ای باشد.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۷۲

درهمین حال جان بولتون مشاور امنیت ملی او نیز در اظهاراتی مشابه گفته انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود. این‌گونه اظهارات یک بار دیگر خشم انگلیسی‌ها را در آستانه سفر ترامپ برانگیخته و به‌زودی شاهد اعتراضات مردمی گسترده به این سفر خواهیم بود.
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، ترامپ قرار است تا چند روز دیگر برای دیدار با ملکه انگلیس به کاخ باکینگهام رفته و همچنین برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد (D-Day) عملیات آبی-خاکی نرماندی در جنگ جهانی دوم در فرانسه حضور داشته باشد. سال گذشته ترامپ دیداری ۴۵ دقیقه‌ای با ملکه انگلیس داشت که حاشیه‌هایی را به همراه داشت. همزمان هزاران نفر از مردم انگلیس با به هوا فرستادن بالن‌های عروسکی ترامپ اعتراض خود را به سفر او اعلام کردند.
رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که نظر او درباره 12 نامزد دستیابی به مسند نخست‌وزیری بریتانیا چیست، گفت: من فکر می‌کنم بوریس به‌خوبی از عهده این کار برآید. او نخست‌وزیر فوق‌العاده‌ای می‌شود. وی ادامه داد: من همواره او را دوست داشتم. او مرد بسیار خوب و با استعدادی است. به دنبال استعفای ترزا می، گفته می‌شود بوریس جانسون یکی از نامزدهای اصلی برای جانشینی او به شمار می‌رود. جانسون، یکی از سیاستمداران طرفدار خروج انگلستان از اتحادیه اروپاست و مدتی نیز در جایگاه وزارت خارجه ترزا می ‌ایفای نقش کرد. اخیرا جانسون به دلیل اظهارات خود در جریان رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ به دادگاه احضار شد. قاضی دادگاه گفته بود وی در آن سال با اعلام این‌که حق عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا برای این کشور هفته‌ای ۳۵۰ میلیون پوند هزینه دارد، اذهان را گمراه کرده بود. دولت ترزا می‌ به دلیل ناتوانی برای تسهیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت) مجبور به استعفا شد. او طی یک سال گذشته سه بار طرح‌هایی را دراین باره تهیه و به پارلمان برد، اما نتوانست آرای اکثریت نمایندگان را به دست آورد .
دولت ترامپ از منتقدان نحوه مذاکره ترزا می‌ نخست‌وزیر مستعفی انگلیس درباره برگزیت بود. ترامپ اساسا اتحادیه اروپا را «شریکی بی‌رحم» توصیف می‌کند . در همین راستا جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ نیز می‌گوید انگلستان باید از اتحادیه اروپا خارج شود. به ادعای وی، نفع دنیا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست. مشاور امنیت ملی کاخ سفید معتقد است انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا به شریک قدرتمندتری برای آمریکا و ناتو تبدیل
خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها