ویژه‌برنامه‌های امسال معاونت برون مرزی رسانه ملی در رثای رهبرکبیر انقلاب اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۶۲

به گزارش جام‌جم، شبکه‌های متعدد برون‌مرزی رسانه ملی تدارک وسیعی برای بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) تدارک دیده‌اند که به این شرح است:
شبکه الکوثر
برنامه «رمضان احلی» که به تهیه‌کنندگی دفتر بیروت در ماه رمضان روزانه از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود، در روز رحلت امام‌(ره) با حضور کارشناسان شاخص لبنانی چون طارق ادریس و محمد علی بیشکر و با اجرای اوجینا القرعان و جنان شرف‌الدین روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت. پویانمایی سینمایی «پا به پای آفتاب» روایتی از ایام نوجوانی حضرت امام(ره) که در گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر به زبان عربی دوبله شده است، با عنوان «روح‌ا...» روی آنتن خواهد رفت. برنامه «الامام راحل» گروه معارف شبکه نیز با آیتم‌های مختلف پخش می‌شود.
شبکه العالم
به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) مستند «14خرداد» در شبکه العالم تولید شده که یکشنبه 12خرداد روی آنتن خواهد رفت. همچنین از آنجا که نیمه خرداد یادآور آغاز قیام ملتی مؤمن و انقلابی در 15 خرداد 1342 است، افنان المعمار در مستند 15 خرداد از زبان شاهدان عینی این حادثه تاریخی را روایت می‌کند.
شبکه جهانی سحر
کانال اردو در برنامه زنده خانوادگی «نسیم زندگی» به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی با موضوع «شخصیت امام (ره) در شبه‌قاره» می‌پردازد. برنامه زنده سیاسی «چشم‌انداز جهان» نیز با ارتباط با کارشناسان به موضوع «شخصیت امام‌(ره) و تاثیر تفکر ایشان در ایران و جهان» خواهد پرداخت. برنامه «جام‌جم» با محوریت تبیین شخصیت امام‌(ره) در مطبوعات منطقه و جهان در سالروز رحلت امام راحل‌(ره) پخش می‌شود. برنامه «نگاه هفته» نیز در این ایام از آنتن کانال اردو پخش خواهد شد. همچنین مستند جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی(ره) در شبه‌قاره در شش قسمت به تهیه‌کنندگی افسانه مهربانی تهیه شده است که از 12 تا 17 خرداد پخش می‌شود. برنامه تولیدی «مهمان خدا» نیز با ساختار مستند داستانی و با محوریت شخصیت امام خمینی‌(ره) روز چهاردهم خرداد روی آنتن کانال اردو می‌رود.
مستند «نفس مسیحا» با محوریت زندگینامه امام خمینی(ره) 14 و 15 خرداد پخش می‌شود و مستند «شاهدی بر خورشید» نیز 14 خرداد پخش می‌شود. میان برنامه «تقویم ملی و سیاسی»، مناسبت‌های ملی (ویژه رحلت) و نماآهنگ و سخنان امام‌(ره) از دیگر برنامه‌های کانال اردو خواهد بود. کانال کردی شبکه سحر نیز برنامه «مجله خبری» خود را با محوریت شخصیت امام خمینی‌(ره) و تاثیر آن بر نهضت‌های آزادیبخش به صورت زنده پخش خواهد کرد. برنامه سیاسی «ژرفا» به تهیه‌کنندگی شاه رضا قوامی در دو قسمت از کانال کردی پخش می‌شود. پخش همزمان و زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب و پوشش خبری مربوط به رویدادهای سالگرد امام راحل‌(ره) در ساعات 20 و 21 و ارسال گزارش و تهیه گزارش‌های خبری در روز 14 خرداد از دیگر برنامه‌های کانال کردی خواهد بود. از رادیو کردی نیز ویژه برنامه ارتحال امام با موضوع شخصیت حضرت امام خمینی‌(ره) به گویش سورانی و همچنین ویژه برنامه ارتحال امام به گویش کرمانجی پخش خواهد شد. کانال بالکان نیز برنامه زنده «بالکان پلاس» را به مناسبت رحلت امام خمینی، روز 13 خرداد پخش خواهد کرد.
شبکه عربی - آفریقایی
ویژه برنامه زنده «رحیل الشمس»، برنامه تولیدی «روح‌ا... سیره و مسیره» درباره زندگی اجتماعی امام خمینی(ره) و برنامه تولیدی«الامام الخمینی و الثوره فی الشعر العربی» حاوی اشعاری در باره امام و انقلاب است. نمایشنامه 30 دقیقه‌ای «مسیره المجد» که به زندگی امام راحل‌(ره) اختصاص دارد نیز روزانه پخش می‌شود. برنامه «المراه فی الرویه الخمینیه» دیدگاه‌های حضرت امام‌(ره) را درخصوص شخصیت والای زن بیان می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها