رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی به معامله قرن گفت: این اقدامات با واکنش مناسب از سوی دولت‌های اسلامی مواجه نشد که اگر شده بود، آمریکا نمی‌توانست به راحتی طرح نابودی فلسطین را با عنوان ظاهرفریب «معامله قرن» مطرح کرده یا به جریان اندازد.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۰۹

به گزارش ایرنا، حسن روحانی همچنین نوشت: از این‌که به دلیل عدم رعایت آداب معمول در دعوت از سران کشورها توفیق حضور در آن جمع شریف را ندارم متاسفم، اما صمیمانه برای شما که در شهر مکه مکرمه، در کنار قبله مسلمانان جهان و در سرزمین وحی گرد آمده‌اید آرزوی موفقیت در رسیدگی به مسائل جهان اسلام و به‌ویژه موضوع فلسطین و قدس شریف، این زخم دیرین در قلب همه مسلمانان را دارم.
رئیس‌جمهور خطاب به سران کشورهای اسلامی در مکه افزود: در شرایطی که جهان اسلام نیازمند حداکثر انسجام، همگرایی و همکاری در برابر دشمن مشترک را می‌باشد، متاسفانه شاهد برخی اقدامات تفرقه افکن در جهت انحراف افکار عمومی جهان اسلام از قضیه فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام هستیم؛ موضوعی که بیش از هر زمان نیاز به توجه و حمایت یکپارچه دنیای اسلام و رهبران آن دارد. در این اجلاس و در تمامی نشست‌ها و اجتماعات، رهبران جهان اسلام باید بر مدار وحدت اسلامی حرکت کنند و اجازه ندهند برخی با طرح مسائل فرعی، اذهان دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را از اهتمام به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین و تهدیدات رژیم صهیونیستی منحرف نمایند.
رئیس‌جمهور نوشت: اقدام دولت آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به آن مکان و به رسمیت شناختن الحاق بلندی‌های جولان سوریه به سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی از جمله دشمنی‌های آشکار علیه نه‌ تنها فلسطین، بلکه مجموعه جهان اسلام به‌شمار می‌رود که در تضاد آشکار با مبانی حقوق بین‌الملل و تمامی قطعنامه‌ها و تصمیمات سازمان همکاری‌های اسلامی قرار دارد و آغازگر یک روند خطرناک علیه امت اسلامی می‌باشد.
وی نوشت: این طرح دارای ابعاد خطرناک منطقه‌ای است و صاحبان آن تلاش می‌کنند با از بین بردن حق مسلم مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و تشکیل یک دولت مستقل پایدار در سرزمین تاریخی خویش به پایتختی قدس شریف، آرمان فلسطین را برای همیشه نابود و زمینه را برای استیلای صهیونیست‌ها بر جهان اسلام و عرب فراهم نمایند. عجیب آن‌که طراحان این توطئه حتی هزینه اجرای آن را نیز قصد دارند از جیب جهان اسلام و کشورهای منطقه تامین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها