مربی بلژیکی همسرش را هم به ایران می‌آورد

تیم ملی از شنبه با ویلموتس استارت می‌زند

مارک ویلموتس بلژیکی دیروز وارد ایران شد و کارش را از روز شنبه به صورت رسمی با تیم ملی استارت خواهد زد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، شنبه هفته بعد اردوی تیم ملی برای دو دیدار سوریه و کره‌جنوبی برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال از همین حالا با بازیکنانی که قرار است در اردو باشند تماس‌هایی داشته است، به‌ویژه با لژیونرها. لیست تیم ملی هم به احتمال فراوان امروز یا فردا به‌صورت رسمی اعلام می‌شود. ویلموتس لیگ برتر ایران و همین‌طور آنالیزی از بازیکنان تیم ملی و ستاره‌های لیگ برتر را در اختیار داشت.
کد خبر: ۱۲۰۸۹۱۳

او در این مدت به صورت دقیق فیلم‌ها را دید تا بتواند اسامی جدید را به تیم ملی فرابخواند.احتمالا او تغییرات کوچکی در لیست تیم ملی نسبت به آخرین لیست کارلوس کی‌روش می‌دهد. در واقع کلیت لیست ایران همان است و در این بین چند بازیکن خط می‌خورند و چند بازیکن هم دعوت می‌شوند. مثلا کنعانی‌زادگان و مسعود شجاعی از جمله بازیکنانی هستند که احتمالا در لیست جدید نیستند. روز گذشته ویلموتس همراه مهدی تاج و مسؤولان تیم ملی جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی اردوها و بازی‌های تیم‌ملی داشت. او تاکید دارد ایران باید اردوها و بازی‌های زیادی داشته باشد تا بتواند با قدرت برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر آماده شود. ویلموتس به مسؤولان فدراسیون تاکید کرده روی نظم و انضباط حساسیت خاصی دارد، به همین خاطر باید برنامه‌ها مشابه آنچه توافق می‌کنند اجرا شود.
کادر ایرانی؟!
فدراسیون فوتبال از روز اول اصرار داشت کادر فنی ویلموتس ایرانی باشد. این‌که دستیاران خارجی بیشتری نسبت به زمان کی‌روش در کادر او حضور داشته باشند ظاهرا رخ نداده است. ویلموتس علاوه بر این‌که اسپینوسی فرانسوی مربی دروازه‌بان‌ها را همراه خود آورده، مانو فریرا اسپانیایی را هم به عنوان دستیار اول خود برگزیده است. این مربی 60 ساله از سال ۲۰۰۸ در تیم خنت بلژیک ابتدا به‌عنوان دستیار سرمربی کارش را آغاز کرد و در ادامه هدایت تیم جوانان خنت را به‌عهده گرفت.
تیری فریانس بلژیکی و همین‌طور هرمان دلاندشیر از جمله مربیانی هستند که احتمالا در کادر فنی ایران حضور خواهند داشت. دومی آنالیزور است و به این ترتیب اکثر اعضای کادر او خارجی هستند. این روزها درباره دستیار یا دستیاران ایرانی کادر فنی هم بحث زیاد است. نام‌هایی چون مارکار آقاجانیان، هاشمیان، مهدوی‌کیا و... مطرح است. فدراسیون در تلاش است کسی را سرمربی بگذارد که بعد از ویلموتس توانایی نشستن روی نیمکت تیم ملی را داشته باشد به همین خاطر اصرارشان روی نامی چون مهدی مهدوی‌کیاست.
مارک ویلموتس از تهران و ایران خوشش آمده است. او چیزهای زیادی درباره فرهنگ و تمدن ایران می‌داند. ویلموتس در مدت زمانی کم توانسته با مطالعات زیاد این اطلاعات را افزایش دهد. ویلموتس احتمالا خانواده‌اش را هم به ایران می‌آورد. او در گفت‌وگویی که با مسؤولان داشته این موضوع را بیان کرده است. همسر ویلموتس هم در بلژیک چهره‌ای معروف است. او دختر مالک سابق باشگاه سنت ترویدن است و یک چهره سیاسی هم به حساب می‌آید.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها