زوج جوان بعد از 12 سال زندگی مشترک، وقتی برای اولین بار به یک کشور دیگر سفر کردند، کارشان به طلاق و جدایی کشید. این زوج که در طول زندگی مشترک شان هیچ‌وقت نتوانسته بودند به خارج از کشور سفر کنند، هرگز تصورش را هم نمی‌کردند که اولین سفرشان به دعوا و درگیری ختم شود. ماکان و فریبا هفته گذشته دادخواست جدایی خود را به دادگاه خانواده تهران ارائه کردند.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۱۱

زن جوان درباره علت این درخواست گفت: من و ماکان 12 سال است با هم زندگی می‌کنیم. در این مدت همیشه دوست داشتم برای یک بار هم شده به سفر خارجی بروم، اما هیچ‌وقت جور نمی‌شد که با هم به سفر خارجی برویم. تا این‌که چند وقت پیش من و ماکان تصمیم گرفتیم مرخصی بگیریم و به سفر خارجی برویم. من گشتم و یک تور برای سفر به مالزی پیدا کردم. می‌خواستم شوهرم را سورپرایز کنم برای همین بدون این‌که به او بگویم، تور را گرفتم و وقتی همه چیز آماده شد موضوع را به او گفتم. ماکان اول مخالفت کرد و گفت که دوست ندارد به مالزی بیاید. ولی وقتی برایش از آنجا تعریف کردم، دیگر مخالفتی نداشت. ما به این سفر رفتیم اما آنجا بود که فهمیدم ماکان به خاطر لجبازی می‌خواهد سفرمان را خراب کند. چون من این سفر را انتخاب کرده بودم، می‌خواست هر طور شده به من بفهماند که نباید به این سفر می‌آمدیم. از همان اول شروع کرد به غر زدن. هرجا می‌رفتیم ایراد می‌گرفت. به بهانه‌های مختلف داد و بیداد راه می‌انداخت و روزمان را تلخ می‌کرد. در تمام جر و بحث هایمان هم می‌گفت اگر اینجا را انتخاب نمی‌کردی و جای بهتری می‌رفتیم بیشتر خوش می‌گذشت. تا این‌که روز آخر دیگر عصبانی شدم و من هم سرش داد و بیداد کردم. در هتل جلوی چشم مردم با هم دعوای شدیدی کردیم. همه داشتند ما را نگاه می کردند. کلی آبروریزی شد. آنجا بود که از ماکان متنفر شدم. آن سفر که می‌توانست بهترین سفرمان باشد، به بدترین و تلخ‌ترین سفرمان تبدیل شد. وقتی برگشتیم، ماکان حتی سعی نکرد از من عذرخواهی کند. موضوع را کش داد و دیگر با من صحبت نکرد. تا این‌که تصمیم گرفتیم برای همیشه از هم جدا شویم.
در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: همسر من خیلی خودخواه است. در زندگی مان همیشه همین‌طور بوده و سعی کرده در بیشتر مواقع خودش تصمیم بگیرد. هیچ‌وقت به او چیزی نگفتم و اعتراضی نکردم. تا این‌که بالاخره بعد از چندین سال، همه چیز جور شد تا با هم به یک سفر خارجی برویم. این اولین سفر خارجی من و فریبا بود. هردویمان هیچ‌وقت به خارج از کشور سفر نکرده بودیم. برای همین خیلی ذوق و شوق داشتیم. فریبا در میان حرف‌هایش از مالزی حرف می‌زد و من هم گفتم دوست ندارم به آنجا بروم. تا این‌که یک روز بدون این‌که به من اطلاع دهد تور گرفت و پولش را هم واریز کرد. خیلی از این کارش عصبانی شدم. دیگر آن سفر برایم لذتبخش نبود و هیچ ذوقی نداشتم. چون
این بار هم فریبا به جای من تصمیم گرفت و حتی نظرم را هم نپرسید. دیگر از این رفتارهایش خسته شده بودم، برای همین تصمیم گرفتم این بار کوتاه نیایم. فریبا باید می‌فهمید که زندگی مشترک با خودخواهی جلو نمی‌رود و باید در همه چیز با هم شریک بود. در پایان نیز قاضی پس از شنیدن صحبت‌های این زوج، رسیدگی به پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

در زندگی مشترک به تنهایی تصمیم نگیرید
منصوره نیکوگفتار، روان‌شناس در این باره می‌گوید: به نظر من بهتر است زوج‌ها در زندگی مشترک شان راجع به همه مسائل و اختلافات با هم صحبت کنند. تحمل کردن و حرف نزدن هیچ چیز را بهتر نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود اختلافات و کینه‌ها روی هم تلمبار شود و با یک مشکل و مساله کوچک سر باز کند و دیگر آن وقت نمی‌شود هیچ چیز را کنترل و مدیریت کرد. ممکن است در این شرایط زندگی مشترک از هم بپاشد و همه چیز نابود شود. اگر زن و مرد در زندگی شان بیشتر با هم تعامل کنند و از بیان مشکلات و اختلافات هراس نداشته باشند، می‌توانند زندگی آرامتری را تجربه کنند. از طرف دیگر زن و مرد باید این را هم بدانند که در زندگی، همه چیز را باید با طرف مقابل شان شریک شوند. زندگی فردی نیست و هیچ‌کدام نمی‌توانند به راحتی و تنهایی برای زندگی مشترک شان تصمیم بگیرند. این مساله باعث لجبازی و جنگ و جدل خواهد شد. اگر لجبازی در زندگی مشترک به‌وجود بیاید، دیگر حل مشکلات و اختلافات راحت نخواهد بود و زن و شوهر کم کم از هم فاصله می‌گیرند و تنها به رای و تصمیم خودشان فکر می‌کنند. در صورتی که مشورت و شراکت در تصمیم‌گیری‌ها زندگی مشترک را لذتبخش‌تر خواهد کرد.

سیما فراهانی
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها