انتخابات پارلمانی هند سرانجام بعد از ۳۹ روز به آخرین مرحله خود رسید تا رای‌دهندگان در این کشور با شرکت در مرحله هفتم و پایانی سرنوشت دور جدید پارلمان را مشخص کنند.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۱۵

به گزارش آسوشیتدپرس، حزب ملی‌گرای هندوی متعلق به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات پارلمانی و حاکم شدن برای یک دوره پنجساله دیگر است.
در مرحله پایانی این انتخابات، حوزه واراناسی که پیشتر نارندرا مودی سال ۲۰۱۴ در آن انتخاب شده بود نیز شامل می‌شود. او شنبه‌شب را در یک معبد هندو به نام معبد کدارنات واقع در رشته کوه هیمالیا در شمال هند به سر برد. قرار است شمارش آرای انتخابات سراسری هند از پنجشنبه آغاز شود. این انتخابات به عنوان یک رفراندوم در مورد حاکمیت پنجساله نارندرا مودی نیز معرفی شده است. او در تلاش برای جلب آرای رای‌دهندگان اکثریت هندو رویکردی ملی‌گرایانه در پیش گرفت و تلاش کرد در برابر پاکستان از خود سرسختی نشان دهد. حزب اپوزیسیون کنگره و دیگر احزاب مخالف نیز تلاش می‌کنند با برجسته کردن نرخ بالای بیکاری و فشار وارد شده بر کشاورزان علیه نارندا مودی تبلیغات کنند. برخی منتقدان نیز می‌گویند سیاست‌های مودی باعث افزایش تنش‌های مذهبی و تضعیف چند فرهنگی در هند شده است.
حدود ۹۰۰ میلیون هندی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند و تاکنون میزان شرکت رای‌دهندگان حدود ۶۶ درصد بوده است. در انتخابات قبلی که سال ۲۰۱۴ برگزار شد این میزان شرکت معادل ۵۸ درصد بود. نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده این است که فعلا هیچ حزبی اکثریت را در پارلمان هند که ۵۴۳ کرسی دارد به دست نمی‌آورد. هر حزبی که بتواند دست کم ۲۷۲ صندلی پارلمان را از آن خود کنند طبق قانون مجاز به تعیین نخست‌وزیر آینده است. در صورت به دست نیامدن این حد نصاب بین احزاب ائتلاف صورت می‌گیرد.
براساس اظهارات مسؤولان کمیسیون انتخابات هند برای برگزاری هفدهمین دوره انتخابات پارلمان این کشور بیش از هفت میلیارددلار هزینه شده است؛ ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. میزان مشارکت هندی‌ها در انتخابات پارلمانی گذشته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۶ درصد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها