آســـــــمانِ ســــه‌شنبه‌شبِ تهران دهن باز کرده بود و آخریـــــــــــن خـــــــــمیازه‌های اردیبهشتی‌اش را می‌کشید؛ آن پایین، او ایستاده بود و به این فکر می‌کرد که فردا می‌تواند دوباره باران ببارد و آخرین روز کاری یک روزنامه‌نگار را لطیف و خوش کند به رطوبتی خواستنی. آن چند غرش اما توانِ رهانیدن تهران از گرمای چهارشنبه را نداشت و خبری از باران هم نشد. نمی‌دانم چرا هر وقت می‌خواهم به شما بگویم دیروز در تحریریه و سر میز گروه فرهنگ و هنر چه خبر بود از آسمان شروع می‌کنم... لابد حکمتی هست دیگر.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۲۰

ایـــــن هـــــــــــم حکـــــمتش؛ محمدصــــــــادق علیـــــــــزاده، بارانی‌ترین مرد گروه با زبان روزه چندین و چند صفحه از برگ‌های تاریخ صدر اسلام را ورق زده تا چند نکته مغفول درباره حضرت خدیجه (س) بیابد و امروز برای صفحه 9 درباره این بانو بنویسد به مناسبت سالگرد وفات ایشان. از جمله نکات خواندنی که دبیرالدُبرا بر آن انگشتِ تمرکز مکیده، ماجرای متفاوت ازدواج حضرت خدیجه (س) با رسول‌اکرم (ص) بوده است. وقتی هم صادق ماجرای خواستگاری خدیجه(س) از پیامبر(ص) را تعریف می‌کرد بحثی در گروه شکل گرفت که عرفیات همواره سد راه شرعیات بوده‌، از همان صدر اسلام تا حالا.
میثم اسماعیلی این روزها علاوه بر این‌که پشت خاکریزهای صفحه 12 پناه گرفته و کمر دوتاشده از تنهایی تازه‌اش پس از هجرت غریبانه همکارش یعنی فاطمه شهدوست را صاف می‌کند، گاهی هم سرک می‌کشد به صفحه 10 که صفحه عمومی گروهی ما برای ادبیات و هنر است. میثم به بهانه اعطای گواهینامه درجه یک هنری به همایون شجریان، سراغ از ماجراهای پرپیچ‌وخم این نشان و اعطایش نوشته؛ البته اسماعیلی، هوشمندانه به جای این‌که حول کل موضوع بچرخد صرفا رفته سراغ اهالی موسیقی نواحی که ماجراهای عجیب و غریب را درباره این نشان از سر گذرانده‌اند. تمرکز او بر این رسته به جای پیمایش ژورنالیستی بر کل موضوع، باعث شده خروجی گزارشش، فقط نتیجه‌ای پیمایشی نباشد و بتواند به عنوان یک تحلیل آسیب‌شناسانه مورد استفاده قرار بگیرد.
ساناز قنبری هم بهترین گزینه را از بین عوامل فیلم «سامـــــــــورایی در بـــرلین» انتخاب کرده تا با او در صفحه 11 به گفت‌وگو بنشیند؛ نادر مشایخی، فرزند زنده‌یاد مشایخی که او را بیشتر به خاطر ساخته‌های برجسته‌اش در موسیقی می‌شناسیم. قنبری از او هم درباره فعالیت‌های موسیقیایی‌اش پرسیده و هم درباره بازی‌اش در این فیلم.
اما زعیم قومِ فرهنگ و هنر در جام‌جم، مولانا کیکاووس والامقام زیاری که موی در فوتوغراف بین‌الملل سپید کرده، امروز هم در صفحه سینمای جهان مجموعه‌ای از مطالب و اخبار را با ترجمه‌اش فراهم آورده که لذتش را ببرید؛ از پویانمایی‌های رایان رینولدز تا خبرهایی از شارلیز ترون، نیکول کیدمن و دیگر رفقایش.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها