محققان با الهام از مرغ مگس‌خوار رباتی ۱۷ گرمی ابداع کرده‌اند که شیوه بال زدن و حرکت کردن نمونه واقعی را تقلید می‌کند. می‌توان از این ربات در عملیات نجات و جست‌وجو استفاده کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۱۴

به گزارش مهر، سال‌هاست که با الهام از پرندگان، پهپادها ساخته می‌شود اما مرغ مگس‌خوار یک پرنده بسیار ظریف و چابک است که قدرت آن برای بال زدن و سرعتش بسیار جالب است. اکنون محققان دانشگاه پوردو با الهام از این پرنده جالب یک پهپاد ساخته‌اند و به آن آموخته‌اند با استفاده از الگوریتم‌های آموزش‌یافته مانند نمونه واقعی پرواز کند.
پهپاد جدید در ابعاد پرنده واقعی و طول بال آن فقط ۱۷ سانتی‌متر است. همچنین وزن آن ۱۲ گرم تخمین زده می‌شود. این ربات می‌تواند بیش از دو برابر وزن خود (۲۷ گرم) را بلند کند و بدنه آن با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است. جنس بال‌ها از فیبر کربنی است. البته این ربات لزوما بسیار سریع نیست اما قدرت مانور آن بهبود یافته و از سوی دیگر به دلیل اندازه کوچکش می‌تواند وارد فضایی شود که ربات‌های دیگر نمی‌توانند. به گفته محققان، می‌توان پس از فروپاشی یک ساختمان این ربات را به داخل فرستاد تا افراد زنده را بیابد یا میزان خسارات را ارزیابی کند. این ربات می‌تواند در تاریکی مسیر خود را بیابد.
هرچند دوربین ندارد و نمی‌تواند محیط اطراف خود را ببیند اما مجهز به حس لامسه الکتریکی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها