حمله فرهاد به وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال:

آرزویشان قهرمانی پرسپولیس است!

از نظر مسؤولان استقلال درست در هفته‌ای که آنها می‌توانستند در یک قدمی صدر به پرسپولیس برسند و حتی شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشند، اشتباه داوری مانع این اتفاق شد. در بازی شنبه شب این تیم مقابل صنعت نفت، روی پاس مهدی قائدی و ضربه روح‌ا... باقری آبی‌ها به گل رسیدند ولی داور آن را مردود اعلام کرد. داور پشت دروازه اعتقاد داشت پیش از ارسال، توپ از خط عرضی گذشته است. تصویر آهسته که ملاک قضاوت استقلالی‌ها شد، صحنه را بسیار مشکوک نشان می‌داد. بعد از بازی فرهاد مجیدی به انتقاد شدید از داوری پرداخت و گفت: «شاهد اشتباه داوری بودیم، اما من اسمش را اشتباه داوری نمی‌گذارم. اسمش را فوتبال ناپاک هم نمی‌گذارم، بلکه شاهد فوتبال کثیف بودیم!»
کد خبر: ۱۲۰۵۹۹۹

حمله به فدراسیون و وزارت خارجه
فرهاد اما دیروز هم نتوانست سکوت کند. او حمله تندی به وزیر ورزش داشت و تلویحا تایید کرد که میل آنها هم به قهرمانی پرسپولیس است. مجیدی در این باره نوشت: «استقلال قهرمان نشد و به همه آنچه می‌خواستند رسیدند. از فدراسیون گرفته تا معاون وزیر خارجه که در میانه این همه بحران خارجی و داخلی، گرانی و فروپاشی اقتصادی، اختلاس و فساد، آرزویش این است که پرسپولیس قهرمان شود. این همه بدبختی گریبان مان را گرفته و فوتبال شادی و تسکین موقت دردهای همه ماست، که آن را آلوده به ناحق می‌کنند و از ما دریغ می‌کنند. گل سالم ما را مردود اعلام کردند و فقط حق بازیکنان و مربیان استقلال را تضییع نکردند. حق میلیون‌ها طرفدار استقلال را ضایع کردند.» او با انتقاد شدید از اشتباه داوری در ادامه نوشت: «این اشتباه داوری نیست، فساد گسترده است که همه جا ریشه دوانده است. از کارشناسی که در تلویزیون جلوی میلیون‌ها مخاطب به راحتی دروغ می‌گوید و هیچ ابایی هم ندارد که نظرش، قوانین علم فیزیک را هم نقض کند، تا آن پیشکسوتی که تا دیروز دلسوز و نگران من بود که مهره سوخته نشوم و امروز در برابر این حق خوری آشکار سکوت می‌کند. پشت به قدرت و رو به طرفداران استقلال حرف می‌زنم. در برابر بی عدالتی‌ها هرگز ساکت نخواهم بود. ما قهرمانی را از دست دادیم اما بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند و این کم از قهرمانی نیست. هواداران استقلال در هر حالی از ما حمایت کردند. استقامت آنها در طرفداری از تیم به ما هم درس پایداری می‌دهد.»
او ساعتی بعد در توضیح اظهارات اولیه خود که باعث شده بود همه تصور کنند وزیر ورزش و معاونش را هم زده است، گفت: «در این مدت به‌عنوان مربی و سرمربی استقلال شاهد بوده‌ام که وزارت ورزش و آقایان سلطانی‌فر و داورزنی، تمام تلاش خود را کردند مشکلات و مسائل استقلال حل شود. تمام گلایه من از آقای عراقچی بود که در میان انبوه مشکلاتی که مردم دارند در تلویزیون ظاهر شده و از پرسپولیس طرفداری علنی کرده است. مسلم است که اظهار نظر یک مقام بلندپایه روی تیم داوری تاثیر خواهد گذاشت.»
اصغر حاجیلو، سرپرست استقلال هم به اتفاق رخ داده واکنش نشان داد و گفت: «دیگر چه بگوییم؟ همه دیدند. سر استقلال را بریدند. همه دیدند الا 5 داوری که در زمین بودند. به تیم داوری و به‌ویژه به سعید فتاحی(رئیس کمیته مسابقات) تبریک می‌گویم.» واکنش‌ها دیروز در استقلال ادامه داشت. علی خطیر معاون ورزشی باشگاه هم به انتقاد شدید از کمیته داوران و اشتباه داوری پرداخت: «نمی‌دانم باید چه بگویم. زحمت یک ساله یک تیم و تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد با سوت یک فرد از بین رفت.» او درباره اعتراض به داوری هم توضیح داد: «اعتراض به فدراسیون فایده ندارد، اصلا بررسی نمی‌شود. می‌خواهند داور را یک جلسه محروم کنند؟ آیا شانس قهرمانی ما برمی‌گردد؟»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها