ترجمه فارسی رمان تحسین‌شده آن انرایت در نشر جمهوری منتشر شد

دورهمی خانم ایرلندی با مینا صفار در تهران

چقدر خوشحالیم که یکی‌یکی خبر انتشار کتاب‌های همکارانمان به دستمان می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۲۴

تازه‌ترین خبر هم در روزهای برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این بود که ترجمه مینا صفار روزنامه‌نگار از رمان «دورهمی» نوشته آن انرایت، نویسنده شهیر ایرلندی در انتشارات جمهوری منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شده است. این خبر را روابط عمومی انتشارات جمهوری به جام‌جم داده و در توضیحی بیشتر درباره این رمان نوشته: «آن ترزا انرایت که در ایران با نام «آن انرایت» شناخته شده، نویسنده‌ای ایرلندی است و «دورهمی» چهارمین رمان او محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۷ برنده جایزه «من‌بوکر» شده است. از دیگر جوایزی که انرایت موفق به دریافت آنها شده، می‌توان به جایزه «رونی» برای ادبیات ایرلند، سال 1991، جایزه «اِنکور»، سال 2001 و بهترین رمان ایرلندی سال 2008 اشاره کرد.»
می‌گویند ادبیات داستانی آن انرایت، به نوعی در راستای ایده داستان‌نویسی جیمز جویس است؛ همان نویسنده‌ای که ما ایرانیان تا کنون از خواندن مهم‌ترین اثر او یعنی «اولیس» به زبان فارسی محروم بوده‌ایم و البته در نمایشگاه اخیر ترجمه فارسی فرید قدمی از جلد اول آن منتشر شد و باید منتظر جلدهای دیگر آن در آینده نزدیک باشیم.
دورهمی ماجرای سفر درونی ورونیکا، راوی داستان است که به‌دنبال استخراج معانی از رویدادهایی که در گذشته و حال در ایرلند و انگلستان اتفاق افتاده‌اند و می‌افتند، داستانش را روایت می‌کند. زمان روایت، ورونیکا 39 ساله است و از طریق کنکاش در گذشته خانواده خود می‌کوشد ریشه حادثه‌ای که برای او اتفاق افتاده پیدا کند. او حقایق تکان‌دهنده‌ای درباره سایر اعضای خانواده، آشکار می‌کند و قصد دارد آنها را با نزدیکانش مطرح کند.
در بخشی از این رمان می‌خوانیم:
«آدم‌های اندکی هستند که به ما عشق می‌ورزند. می‌خواهم به دخترانم بگویم هر زمان که عاشق شوید، اتفاق مهمی افتاده است، حتی در 19سالگی؛ به‌خصوص در 19 سالگی و اگر بتوانید در 19سالگی افرادی را که عاشقشان بودید با انگشتان یک دست بشمارید، که چندان میسر نیست، در 40 ‌سالگی شاید و فقط شاید به انگشتان دست دیگرتان هم نیاز پیدا کنید.» مینا صفار را پیش از این به عنوان خبرنگار پیگیر حوزه تئاتر و ادبیات می‌شناختیم و این، نخستین ترجمه او در ادبیات داستانی جهان است. اگر می‌خواهید یکی از خوانند‌گان این کتاب 295 صفحه‌ای باشید که در هزار نسخه منتشر شده، باید 35هزار تومان بپردازید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها