به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به فعالیت شبکه تصویری رادیو زیارت و 33 شبکه رادیویی استانی و شش شبکه رادیویی شهری معاونت امور استان‌ها در طول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این شبکه‌ها بیش از 200 ویژه‌برنامه از جمله برنامه اذانگاهی ویژه افطار، عید فطر، روز قدس، ترتیل‌خوانی قرآن، صدای زائر، شب‌های رمضان، شب‌های قدر، شهادت حضرت علی (ع) و ... با رویکرد اجتماعی، معارفی و سیاسی برای پخش تدارک دیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۷۵

وی افزود: این برنامه‌ها حاصل تلاش برای تولید براساس طبع و سلیقه مخاطبان استانی و محلی هستند تا نیاز معنوی مخاطبان در بهترین ماه خدا را برآورده کنند.
مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان این‌که مجموعه شبکه‌های رادیویی استانی، ویژه‌برنامه‌هایی را در لحظات ملکوتی افطار، ظهر و سحر پیش‌بینی کرده‌اند گفت: این برنامه‌ها شامل پخش ادعیه، سخنرانی، گفت‌وگوهای مذهبی، پخش قرآن و ترتیل و تفسیر و نیز پخش انواع نمایش‌ها برای ایجاد فضایی عرفانی و بانشاط است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها این است که طی آن کارشناس مذهبی و با رویکرد تعاملی با مشارکت شنوندگان درباره مباحثی همچون تجربیات آثار اعمال معنوی در زندگی فردی و اجتماعی در ایام ماه مبارک صحبت خواهد کرد.
این برنامه شامل آیتم‌هایی مانند «روزه اولی‌ها»، «ادعیه»، «بسته اذانگاهی» و «سطرهای اجابت» خواهد بود.
کمالی با بیان این‌که ایجاد فضای معنوی برای اجرای مراسم سحر در دستور کار برنامه‌سازان رادیو قرار داشته است گفت: بیان نکته‌هایی از قرآن کریم با موضوعات مختلف اخلاقی و اجتماعی و پخش دعا و نیایش سحر، حکایت‌ها و پندهای اخلاقی و دینی از ادبیات فارسی، تأکید بر ارزش شکر نعمت و اهمیت آن، ایجاد آمادگی لازم و شرایط مورد نیاز برای بهره‌گیری هرچه بیشتر و بهتر از برکات ماه مبارک رمضان، عبادت‌های ویژه ماه رمضان، شرایط روزه‌داری و چگونگی تقویت روح و روان برای پرهیز از محرمات بخش‌های مختلف برنامه‌های سحرگاهی رادیوهای استانی را تشکیل می‌دهند.
مدیرکل صدای استان‌ها عنوان کرد: در این ویژه‌برنامه‌ها به فرهنگ و آداب و رسوم ماه رمضان در قالب مستند گزارشی و معرفی اماکن مذهبی مراکز پرداخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها