با توضیحات روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه، مشخص شد توپ شایعه گرانی بنزین در زمین وزارت نفت افتاده است که در روزهای اخیر اعلام کرده بود خبرگزاری‌ها خبر دروغ منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۵۴

هفته گذشته دو خبرگزاری فارس و تسنیم به نقل از یک مقام آگاه در وزارت نفت از تصمیم دولت برای آغاز سهمیه‌بندی بنزین از ساعت 24 پنجشنبه خبر دادند. بر اساس آن اخبار، سهمیه ماهانه بنزین خودروها 60 لیتر و به قیمت هزار تومان و قیمت بنزین آزاد 2500‌تومان تعیین شده بود.
با انتشار این خبر، شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها بودیم که با افزایش شدید تقاضا برای سوختگیری مشکلات بسیاری ایجاد کرد. به دنبال واکنش مردم، مسؤولان وزارت نفت، خبر سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین را تکذیب کردند و حتی وزیر نفت اعلام کرد رسانه‌های منتشرکننده خبر گرانی بنزین، همچون اخبار قبلی خود دروغ می‌گویند.
نمایندگان مجلس هم واکنش تندی به گرانی بنزین نشان دادند و بسیاری از آنها در گفت‌وگو با رسانه‌ها خواستار توقف طرح سهمیه‌بندی بنزین شدند. به دنبال فشارهای مردمی و انتقادات مجلسی‌ها، نهایتا طرح سهمیه‌بندی بنزین متوقف شد.
با این حال، مسؤولان وزارت نفت گفتند رسانه‌های منتشرکننده خبر گرانی بنزین، سرخود خبر کذب منتشر کرده‌اند؛ اما خبرگزاری فارس اعلام کرد این خبر را یک مسؤول وزارت نفت به آنها داده و از این خبرگزاری خواسته بود با توجه به پرمخاطب بودن آن، این خبر را منتشر کند. پس از آن دستگاه قضایی به موضوع ورود کرد و مسؤولان دو خبرگزاری را احضار کرد و در تحقیقات مشخص شد خبر گرانی بنزین را یک‌مقام وزارت نفت به این دو خبرگزاری داده است. متعاقبا فرد مذکور بازداشت شد و یک روز بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.
اما آن طور که دیروز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه بیان کرده مشخص شد انتشار خبر گرانی بنزین از ناحیه مسؤولان وزارت نفت بوده است.
اسماعیلی گفت: آنچه اتفاق افتاد این بود که خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که از ساعت 24 روز پنجشنبه بنزین سهمیه‌بندی می‌شود و با کارت سوخت ارائه خواهد شد و نرخ بنزین آزاد نیز متفاوت است. این خبر را دو خبرگزاری منتشر کردند. به‌لحاظ التهاب ایجادشده، بلافاصله مدیران دو‌خبرگزاری را احضار کردیم مبنی بر این که چرا خبر را منتشر کردند و منبع خبرشان چه بوده و باید پاسخگوی اعمالشان باشند. آنها اعلام کردند این خبر از ناحیه برخی مقامات زیرمجموعه وزارت نفت در اختیار ما قرار گرفته و گفته اند منتشر کنید و مستنداتی در این باب داریم. فردی که موردنظر بود، احضار شد و قبول کرد خبر را به دو خبرگزاری مزبور داده است.
اسماعیلی گفت: چون خبر کذب بود، شخص موردنظر تحت تعقیب قرار گرفت. وی اعلام کرد که این خبر را یک مقام بالادستی دیگر به او داده که آن فرد هم احضار و قرار تأمین برای او صادر شد. نهایتا از رسانه‌ها رفع اتهام شد که خرسندیم ؛ اما چون از مقامات دولتی رفع اتهام نشد، خرسند نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها