رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به شایعات درباره گران شدن قیمت بنزین واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲۴

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: شایعاتی در جامعه مبنی بر گرانی بنزین مطرح شده است که متاسفانه بعضی مسؤولان به‌ویژه ریاست محترم مجلس به گونه‌ای صحبت کرده‌اند که گویا قانون چنین اجازه‌ای به دولت داده است.
وی تاکید کرد: بر اساس بند «الف» ماده ۳۹ برنامه ششم، به دولت اجازه داده شده قیمت آب و حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و حفظ وضعیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات به‌تدریج تا پایان سال ۱۴۰۰، با توجه به مواد ۱ و ۲ و ۳ قانون هدفمندی یارانه اصلاح و از منابع حاصل به صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی از خانوارهای نیازمند و تامین هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های ذی‌ربط در چارچوب بودجه‌های سالانه استفاده کنند.
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به نص صریح قانون، دولت فقط با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی و اجتماعی اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دارد، اما شرایط موجود اقتصادی به‌ویژه وضعیت اجتماعی حاکم بر فضای کشور، به هیچ عنوان برای اجرای این قانون مناسب نیست.
وی ادامه داد: علاوه بر این، دولت باید براساس بودجه سالانه این قانون را اجرایی کند، حال آن‌که در چارچوب بودجه سالانه موجود (قانون بودجه ۹۸) دولت این اجازه را ندارد.
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس افزود: براساس ماده ۳۹ قانون برنامه ششم دولت به‌جز از طریق بودجه‌های سالانه نمی‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد و هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بدون مصوبه مجلس غیرقانونی و هر اظهارنظری مبنی بر اجازه قانون برای افزایش قیمت بنزین غیرکارشناسی و غیرقانونی است.
حاجی‌بابایی گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند بدون مصوبه مجلس قیمت بنزین را اضافه کند و مجلس چنین اجازه‌ای نداده است. گویا بعضی‌ها نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بپذیرند وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست و شرایط معیشتی مردم کشش افزایش قیمت بنزین را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها