نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که سوداگری بلای جان بازارهای اقتصادی است، گفت: اگر مصوبات و اقدامات دولتی در زمینه کنترل و مدیریت بازار به‌موقع به اجرا دربیاید، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری خواهد شد. مجتبی صفایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام مشکلات گرانفروشی و افزایش قیمت محصولات در مرحله توزیع نیست و عدم اجرای کامل و به موقع مصوبات دولتی بر افزایش قیمت‌ها بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۲۹

نایب رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در ماه‌های اخیر مصوب شد که هر کیلوگرم مرغ تازه در سطح شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود اما پرورش‌دهندگان مرغ هر کیلو از این ماده پروتئینی را حداقل ۱۲ هزار تومان به کشتارگاه‌ها تحویل می‌دهند، حال با این شرایط فروشنده سطح شهر نمی‌تواند مرغ را به قیمت مصوب عرضه کند. وی افزود: افراد در تعیین قیمت مرغ به نرخ مصوب ۱۱ هزار و
۵۰۰ تومان تنها به اعلام دولت مبنی بر تأمین نهاده دامی به نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اکتفا می‌کنند و این در حالی است که در یک سال گذشته هزینه‌های پرورش مرغ همچون هزینه حمل و نقل و نگهداری به شدت رشد کرده و مسؤولان در تصمیم‌گیری‌های خود به این موارد توجهی ندارند. صفایی ادامه داد: دولت مصوب کرد که تأمین نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شود اما متأسفانه این مصوبه به لحظه انجام نشد و بسیاری از پرورش‌دهندگان مرغ مجبور شدند نهاده دامی را به نرخ آزاد از بازار تأمین کنند، حال با این شرایط نمی‌توان مرغ را با قیمت مصوب در بازار عرضه کرد. نایب رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: با توجه به این تفاسیر باید گفت که نکته مهم در کنترل و مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، اجرای به لحظه مصوبات دولتی و انجام تعهدات دولتی است که این موضوع در کنار ثبات قیمت‌ها آرامش روانی را در بازارها به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها