متاسفانه در دو سه سال اخیر با وجود تذکر رهبر انقلاب درباره سند 2030، رگه‌هایی از تخلف در این حوزه را در مقام عمل شاهد بوده‌ایم. البته نمی‌خواهیم اینگونه بگوییم که عزم و عمد دولت این است که سند استبدادی 2030 را اجرا کند اما متاسفانه بعضا مدیران، اقداماتی را انجام می‌دهند که ذهن را به سمت و سویی می‌برد که گویا اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۰۹

مصادیق زیادی هم داریم که متاسفانه مبتنی بر سند 2030 اقداماتی در کشور انجام شده است. این همایشی هم که اخیرا در تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شد از نظر حقیر کار غیرضروری است که شائبه و ذهنیت برای برخی افراد ایجاد می‌‌کند و باعث فطرت و فاصله و اختلاف می‌شود. سیاستگذاران بهتر است به جای اینگونه اقدامات -که مطالعات دقیقی روی آنها و متاسفانه در حال انجام است- با بررسی‌های بهتر و مطالعات بیشتر و با توجه به ظرفیت‌های بومی، ظرفیت و استعداد دختران را به شکل دیگری معرفی کنند که هم حقوق دختران استیفا شود و هم شائبه اجرای اسناد وارداتی مثل سند 2030 ایجاد نشود. ما در تقویم خود روز ملی دختر را داریم که مبتنی بر یک واقعه دینی است و می‌توانیم همان را بهانه کرده و همه اقداماتی را که می‌خواهیم در حوزه دختران انجام دهیم در آن روز انجام دهیم. به اعتقاد اینجانب سیاستگذارانی که در این حوزه، اقداماتی نظیر همایش‌های شائبه‌برانگیز را انجام می‌دهند کار را برای مسؤولان دولت سخت می‌کنند و به جای اینکه برای دولت آقای دکتر روحانی دلسوزی کنند، دست‌اندازهایی ایجاد و زمینه را برای انتقاد بیشتر به دولت فراهم می‌کنند. البته با توجه به تذکرات رهبر انقلاب، ما نمایندگان مجلس به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم سند 2030 در این کشور نهادینه شود. نباید هم نهادینه شود زیرا کشور ما نیازی به اینگونه اسناد ندارد. ما سند تحول بنیادین را داریم که اگر اجرا شود صدها برابر سند 2030 برای کشور مزیت ایجاد می‌کند و به هیچ‌عنوان ضررهای سند 2030 را هم ندارد. ما کشوری هستیم که آموزه‌های دینی داریم، اخلاق‌مدار هستیم و حدود و ثغور مشخص در قانون اساسی برای ما مشخص شده است. انتظار ما بر این است که وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف مراقب اینگونه اقدامات باشند که شائبه‌های مختلف ایجاد نشود.
مجلس هم باید در این امور نظارت کند اما قبل از نظارت مجلس،‌ سیستم نظارتی دولت باید فعال باشد و در هر سازمان و مجموعه‌ای، عناصر حراستی و نظارتی باید مراقبت کنند. مدیران دستگاه‌های اجرایی، وزرا و معاونان وزرا، رؤسای سازمان‌ها باید بر اجرای برنامه‌ها مراقبت و آسیب‌شناسی کنند و نگذارند برنامه‌های شائبه‌برانگیز اجرا شود و اگر اجرا شد مجلس و دیوان محاسبات ورود کنند و هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ مدیریتی، اینها را مدیریت کنند و نظارت دقیق انجام دهند. ‌

احد آزادیخواه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها