دزد حرفه‌ای که به‌راحتی خودروهای مدل بالا را سرقت می‌کرد و به خانه‌های شمال تهران دستبرد می‌زد، تصور نمی‌کرد باقی‌ماندن اثر انگشتش در خانه تاجر راز سرقت میلیاردی اشیای عتیقه را فاش کند.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۶۸

دزد حرفه‌ای با همدستانش به سرقت لوازم داخل خودروهای مدل بالا و خانه‌های شمال تهران دستبرد می‌زد. او فکر نمی‌کرد راز سرقت وی از خانه نقره فروش مقیم کانادا با اثر انگشت به جا مانده‌اش در محل سرقت لو برود .
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران ازسرقت لوازم داخل خودروی مدل بالایش خبر داد .
شاکی به افسرتحقیق گفت: برای خرید به فروشگاهی رفته بودم و خودرو را حوالی آنجا پارک کردم. زمانی که بازگشتم دیدم خبری از خودرو نیست و سرقت شده است. چند روز بعد خودرویم در حالی که وسایل داخل آن از جمله کیفم، کارت بانکی‌ام و برخی مدارکم سرقت شده بود ، در محله‌ای در جنوب شهر پیدا شد .
پس از این شکایت، تحقیقات پلیسی با دستور مدرس، دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ادامه پیدا کرد تا این‌که ماموران با شکایت‌های دیگری روبه‌رو شدند. با تحقیق از این شاکیان معلوم شد خودروهای مدل بالای آنها که در محله‌های خلوت پایتخت مورد سرقت قرار گرفته و لوازم و وسایل داخل آن سرقت شده و خودروهایشان بدون سرنشین رها شده بود. دو هفته پیش ردپای متهم 27 ساله سابقه‌داری در این پرونده به دست آمد و او در مخفیگاهش بازداشت شد. فرید در بازجویی پلیسی منکر سرقت ‌های سریالی خودروهای مدل بالا و لوازم و وسایل داخل آن شد . این در حالی بود که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد فرید با دو نفر از دوستانش که آنها نیز افرادی سابقه‌دار بوده‌اند، دست به این سرقت‌های سریالی زده‌اند.
با دستگیری این دو نفر در مخفیگاهشان آنها به پلیس آگاهی منتقل شده و در جریان تحقیقات اعتراف کردند در این سرقت‌های سریالی نقش داشته‌اند. فرید زمانی که متوجه شد همدستانش راز سرقت‌ها را فاش کرده‌اند، اعتراف کرد .
وی به افسر تحقیق گفت: برای این‌که راز سرقت هایم فاش نشود، هر بار که دستگیر می‌شدم، اعضای باندم را تغییر می‌دادم. در جریان آخرین محکومیتم زمانی که در زندان بودم با دو مرد جوان که به اتهام سرقت بازداشت شده بودند، آشنا شدم. مدتی همسلول بودیم . آخرین روزهای محکومیتمان بود که از آنها خواستم عضو گروهم شوند و با هم کار کنیم تا پول بیشتری نصیبمان شود که قبول کردند. چندی پیش سه‌نفری از زندان آزاد شدیم و به پاتوقم آمدند. نقش هر کدام را در جریان سرقت‌ها با آنها در میان گذاشتم و یک شبانه روز بعد از آزادی‌مان از زندان نقشه دزدی خودروها و لوازم داخل آن را اجرایی کردیم.
وی افزود: ابتدا خودروی مدل بالایی را سرقت کردیم، با آن در سطح شهر تهران تردد می‌کردیم وخودروهای مدل بالا را که وسایلی از جمله لباس، کیف ، کارت بانکی و چمدان و.... در آن بود، شناسایی می‌کردیم. دو نفر خودرو را سرقت می‌کردند و نفر سوم آن خودرو را اسکورت می‌کرد تا از محل دور شویم . چند روز خودرو دستمان بود، وسایل و لوازم داخل آن را سرقت کرده و خودرو را رها می‌کردیم. علاوه بر این،
با شناسایی خانه‌های شمال تهران که صاحبخانه‌ها به مهمانی یا مسافرت رفته بودند، شبانه با تخریب در خانه‌ها و از کار انداختن دزدگیر، پول، طلا و اشیای قدیمی و عتیقه را از آنجا سرقت می‌کردیم.
تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم متهمان ادامه داشت تا این‌که ماموران از طریق پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران
با خبرشدند که فرید و همدستانش پیش از دستگیری شان به خانه‌ مرد تاجری در شمال تهران دستبرد زده و اشیای عتیقه به ارزش یک میلیارد تومان اموال دزدیده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، ماموران به تحقیق از فرید و همدستش پرداختندکه آنها منکر سرقت از خانه تاجر مقیم کانادا شدند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد اثر انگشت به جامانده سارقان از خانه مرد مقیم کانادا با اثرانگشت فرید مطابقت دارد. او دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و این بار به سرقت با همدستی دوستانش اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها