معاون کل وزارت بهداشت گفت: از هر ده نوجوان، هشت نفر کمتر از یک ساعت فعالیت ورزشی داشته و ۲۵ درصد دانش‌آموزان چربی خون بالا دارند.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۳۹

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی در مراسم سفیران سلامت دانش‌آموزی با بیان این که از هر ده نوجوان یک نفر چاق و یک نفر درگیر اضافه وزن هستند، افزود: ۲۵ درصد دانش‌آموزان به طور مرتب مسواک نمی‌زنند یا میان وعده ناسالم مصرف می‌کند، بنابراین باید دست به دست هم بدهیم و این رفتارها را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از رفتارهای سلامت در دوره نوجوانی و سنین دانش‌آموزی شکل می‌گیرد درحالی که مشکلاتی همچون مصرف الکل، موادمخدر و سایر رفتارهای پرخطر نیز در دوره نوجوانی آغاز می‌شود، بنابراین لازم است سفیران سلامت، آموزش‌های مناسب را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارائه دهند.
‌‌حریرچی عنوان کرد:‌ ۸۰ درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد. بنابراین باید در این حوزه اقدام اساسی انجام دهیم. در حال حاضر ۳۲ درصد جمعیت بالغ در کشور یک علامت روانپزشکی دارند که نیاز به مداخله دارد. حال اگر در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کنیم و دانش‌آموزان را به نشاط ورزشی و رفتارهای سلامت‌محور عادت دهیم، می‌توانیم در آینده بسیاری از مشکلاتی را که ناشی از غفلت گذشته بوده کم کنیم.
معاون کل وزارت بهداشت بااشاره به این‌که ‌در افراد بالغ بالای ۴۰ سال کشور شاخص دندان‌های پوسیده، کشیده شده و پر شده ۱۲ عدد است، تاکید کرد: چنین شاخصی بسیار نامطلوب است و این موضوع ناشی از نبود آموزش‌های بهداشتی در زمینه دهان و دندان در گذشته بوده است. امیدوارم با توجه به اقدامات پیشگیرانه‌ای که آغاز شده، در آینده شاهد کاهش بسیاری از این مشکلات باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها