در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش پدال و به نقل از IIHS، افزایش محدودیت سرعت جادههای آمریکا در 25 سال گذشته جان حدود 37 هزار نفر را گرفته که از این آمار 1900 کشته تنها به سال 2017 مربوط میشود.
معاون تحقیقات و سرویسهای آماری انجمن بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا چگونگی تحتتأثیر گرفتن مرگومیر جادهای توسط تغییرات محدودیت سرعتها را از سال 1993 تا 2017 بررسی و تحلیل کرده است. با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون تغییرات بیکاری در طول زمان و تعداد رانندگان جوان در جادهها، چارلز فارمر نتیجه گرفته افزایش هشت کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت مجاز با افزایش 8 درصدی میزان مرگومیر در جادهها و بزرگراهها ارتباط دارد. در نهایت گفته شده 36هزار و 760 مورد فوتی بیشتر در جادههای آمریکا نسبت به زمانی که اگر این تغییرات در افزایش سرعت مجاز صورت نمیگرفت وجود داشته است.
ولوو اخیرا اعلام کرده حداکثر سرعت تمامی محصولات خود را از مدل سال 2021 به 180کیلومتر در ساعت محدود خواهد کرد. هاکان ساموئلسن، رئیس و مدیر اجرایی خودروهای ولوو میگوید تحقیقات این خودروساز نشان داده محدود کردن سقف سرعت خودروها به تحقق هدف ولوو که همان جلوگیری از فوت سرنشینان محصولات این برند در تصادفات است کمک خواهد کرد.
او گفته است: با توجه به تحقیقات صورت گرفته ما میدانیم که چگونه موارد فوتی و جرحی را در خودروهایمان حذف کنیم و گرچه محدودیت سرعت یک درمان کامل نیست اما اگر حتی جان یک نفر را نیز حفظ کند ارزشش را خواهد داشت.
البته همه افراد از نتایج این مطالعه قانع نشدهاند. تام ساروید یکی از کارشناسان ایمنی که با ان.بی.سینیوز مصاحبه کرده میگوید، موضوع مهمتر در ترافیکها حرکت با سرعتهای ثابت است و این تفاوت بین سریعترین و کندترین خودروهاست که خطری واقعی محسوب میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد