زن میانسال که سودای سفر به اروپا را در سر داشت، با ساخت بسته‌ای شبیه بمب به بانکی در شمال تهران رفت. او با تهدید قصد سرقت 22 هزار دلار داشت که با حضور ماموران در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۴۰

به گزارش جام‌جم، ساعت 10 و 30 دقیقه دیروز - دوشنبه - زن میانسالی وارد یکی از شعبه‌های بانک در محله فرمانیه تهران شد. او چند دقیقه‌ای در سالن بانک ایستاد و سپس به سمت رئیس شعبه رفت.
زن میانسال ساکی که همراه داشت را روی میز گذاشت و بسته‌ای شبیه بمب ساعتی را از داخل آن بیرون آورد و مدعی شد اگر به خواسته‌اش نرسد بانک را منفجر می‌کند. او همچنین یک قبضه کلت و نارنجک جنگی همراه داشت و تهدید می‌کرد باید 22 هزار دلار به او پرداخت کنند. رئیس شعبه سعی کرد، این زن را آرام کند و در ادامه یکی از افراد حاضر در بانک که متوجه ماجرا شده بود، موضوع را به پلیس 110 اعلام کرد.
دقایقی بعد تیمی از ماموران کلانتری 123 نیاوران در محل حاضر شده و متهم را دستگیر کرده و بسته بمب از دستانش خارج شد. با بررسی بسته مشخص شد، حاوی مقداری سنگ بوده و کلت و نارنجک نیز قلابی بوده است.
متهم در جریان تحقیقات عنوان کرد: اهل کرج هستم و به‌تنهایی زندگی می‌کنم. از چندی قبل تصمیم گرفتم از ایران مهاجرت کنم و به یک کشور اروپایی بروم. برای این سفر نیاز به 22 هزار دلار داشتم. خیلی تلاش کردم این پول را به دست بیاورم اما نتوانستم. دو روز قبل تصمیم گرفتم به شیوه فیلم‌های هالیوودی، بمبی دست‌ساز درست کنم و به بانک دستبرد بزنم. چند تکه سنگ را شبیه دینامیت نقاشی کرده و به آن سیم و باتری و ساعت دیجیتالی نصب کردم. همچنین نارنجک و سلاح اسباب‌بازی خریدم. صبح دوشنبه این وسایل را داخل ساکی قرار داده و راهی شمال تهران شدم. به دنبال شعبه‌ای ارزی بودم تا نقشه‌ام را اجرا کنم. تصور می‌کردم در بانک‌های شمال تهران ارز زیادی وجود داشته باشد. سرانجام در محله فرمانیه بانکی را پیدا کرده و وارد آنجا شدم. اوضاع را بررسی کرده و به سمت رئیس بانک رفتم، او را تهدید کردم اما ماموران خیلی زود بانک را محاصره کردند و دستگیر شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها