محققان با انجام تحقیقاتی دریافتند که مصرف گوجه‌فرنگی می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۸۶
گوجه‌فرنگی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، گوجه‌فرنگی یکی از رایج‌ترین میوه‌هایی است که همه با آن آشنا هستید،این میوه سرشار از مواد مغذی است که می‌توانید آن را به صورت‌ پخته، خام و یا حتی کال مصرف کرد.

براساس گزارش «ایت‌فودسیف»، گوجه فرنگی دارای مزایای بسیار زیادی است که در اینجا تنها با بخشی از آن آشنا خواهید شد.

منبع غنی از مواد مغذی

این میوه حاوی ویتامین‌های A, E, K, B1,B3, B5, B6, B7 و C است، از طرفی گوجه‌فرنگی دارای فولیک اسید، آهن، پتاسیم، منیزیم، کروم،‌کولین، زینک و فسفر نیز است.

«لیکوپین» از اصلی‌ترین آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی است که علت قرمز بودن این میوه نیز وجود این آنتی‌اکسیدان است. گوجه‌فرنگی میوه‌ای است که حاوی 95 درصد آب و 5 درصد فیبر و کربوهیدرات است و هر گوجه متوسط 22 گرم کالری دارد.

سلامت قلب و عروق

تاثیر گوجه‌فرنگی بر سلامت قلب و عروق خونی مورد بررسی محققان قرار گرفت؛ آنها دریافتند که وجود فیبر، ویتامین سی و کولین در این میوه به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در آن نیز فشار خون را کاهش می‌دهد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

گوجه فرنگی یک غذای کم کربوهیدراتی است و این بدان معناست است که قند خون را افزایش نخواهد داد. به همین دلیل گوجه فرنگی بهترین میوه‌ای است که می‌تواند در لیست رژیم غذایی دیابتی‌ها قرار بگیرد.

سلامت استخوان

لیکوپین آنتی اکسیدانی است که با حفظ کلسیم بدن به تقویت استخوان کمک می‌کند. لیکوپین همچنین تولید و فعالیت استئوکلاست (سلول‌های مسئول از دست دادن استخوان) را کاهش می‌دهد و به طور خاصی برای زنانی که در معرض پوکی استخوان هستند مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها