روحانی: اقدام آمریکا باعث اتحاد بیشتر مردم ایران شد

رئیس‌جمهور طی سخنانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای با تاکید بر این که سپاه پاسداران ریشه تروریسم را در منطقه ریشه‌کن کرد، گفت: استکبار جهانی و آمریکا می‌خواهد کینه و شکست خود علیه ملت ایران را با تروریست خواندن سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی جبران کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۶۹

به گزارش ایرنا، حسن روحانی خطاب به مقامات آمریکایی تاکید کرد: اگر فکر کردید علیه سپاه سخن گفتید، در ایران اختلافی ایجاد می‌شود و از محبوبیت آن کاسته می‌شود. بدانید از امروز محبوبیت سپاه در قلب مردم ایران و منطقه بیشتر می‌شود.
موشک‌هایی داریم که در مخیله آمریکایی‌ها نمی‌گنجد
رئیس‌جمهور با تاکید بر این که تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی ملت ایران را بگیرد، گفت: دیدید که با وجود تحریم‌ها ما به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله شما نمی‌گنجد. روحانی عنوان کرد: اگر مدعی هستید با تحریم جلوی فناوری‌های هسته‌ای را می‌گیرید، امروز افتتاح فناوری‌های هسته‌ای نشان می‌دهد تحریم‌ها موفق نبودند. اگر آن روز از آی.آر.1 می‌ترسیدید ما امروز آی.آر.6 را افتتاح کردیم و اگر به ظلم خود ادامه دهید زنجیره آی.آر.8 را نیز مشاهده خواهید کرد.
روحانی افزود: اگر به دنبال ایجاد اختلاف داخلی در ایران بودید، دیدید که از زمان اعمال تحریم‌ها ملت، دولت و نیروهای مسلح و تمام ارگان‌ها، بیش از پیش باهم متحد هستند.
وی ادامه داد: شما می‌خواستید از سیل و بارندگی، سوء‌استفاده کنید که ملت ایران به شما پاسخ قاطع داد، در فضای مجازی و میان همه دستگاه‌های تبلیغاتی خود خواستید بگویید در سیل اخیر میان ارتش و سپاه، دولت، شیعه و سنی جنگ است که خطا کردید.
روحانی با تاکید بر این که ملت ایران به راه و اهداف خود پایبند است، گفت: این دولت سال 92 گفت سانتریفیوژ بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد و ما به قول خود عمل کردیم.
صبر ما حدی دارد
وی ادامه داد: ما ملتی واحد و کنار هم هستیم، امکان دارد اختلاف فکری وجود داشته باشد، اما اهداف ما واحد است و امروز متحد‌تر از همیشه هستیم.
روحانی با یادآوری این که ما در بسیاری از امور صبر و حوصله کردیم، تصریح کرد: یکی از اعضای گروه 1+5 تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشته و نشان داده است در جهان قابل اعتماد نیست، از
این رو به آن پنج کشور دیگر می‌گویم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: به این گروه می‌گویم به وظایف خود توجه کنید، ما صبر می‌کنیم و تاکنون صبر کرده‌ایم اما صبر آستانه‌ای دارد و در آن آستانه ممکن است دولت و ملت ایران قدم دیگری بردارند؛ برای آن روز هم فکر کنید.
روحانی تصریح کرد: ما اگر صبر می‌کنیم به خاطر ضعف نیست بلکه به خاطر تدبیر و آینده منطقه و آینده ملت ایران است. منافع ملت ایران همواره اولویت اول است، از کسی ترسی نداریم، مسیر ما درست است؛ امیدواریم دیگران بدانند تاریخ بر آنها قضاوت می‌کند و بر عهد و تعهد خود بایستید.
رونمایی از ۱۱۴ طرح و دستاورد هسته‌ای
در سیزدهمین جشن روز ملی فناوری هسته‌ای از ۱۱۴ طرح و دستاورد با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در مراسم دیروز که در سالن اجلاس سران برگزار شد، شش طرح در سالن اصلی و چهار طرح از طریق ویدئوکنفرانس و سایر طرح‌ها در نمایشگاه جنبی رونمایی شد. یکی از طرح‌هایی که به صورت ویدئوکنفرانس از آن رونمایی شد، نصب زنجیره ۲۰ ماشین سانتریفیوژ‌های پیشرفته آی.آر.6 در سایت شهید احمدی‌روشن (نطنز) بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها