جهانبخش: از حمایت هواداران ممنونم، ولی به کسی توهین نکنند

امیدوارم یک مربی بزرگ به ایران بیاید

علیرضا جهانبخش، وینگر چپ تیم ملی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره آخرین شرایط خود در لیگ برتر، وضعیت تیم ملی، مربی آینده ایران و... توضیحاتی می‌دهد. او معتقد است باید بعد از کارلوس کی‌روش یک مربی بزرگ به تیم ملی بیاید، چراکه ایران پتانسیل زیادی دارد و با یک انتخاب خوب می‌تواند حتی در جام جهانی قطر خوش بدرخشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۵۴

رفتن به جام ملت‌ها و دوری از لیگ برتر چقدر تو را عقب انداخت؟
البته باید به این نکته اشاره کنم که واقعا کادر پزشکی و آقای کی‌روش خیلی زحمت کشیدند تا من به جام ملت‌ها برسم. برای من همیشه اولویت تیم ملی است نه باشگاه. به هر حال تیم ملی کشورم است و وظیفه دارم در هر شرایطی که می‌توانم کنارش باشم، اما این نکته درست است که به هر حال وقتی مدتی دور هستید از بقیه عقب می‌افتد. این قاعده شامل حال من هم شد، ولی در بازگشت تمام تمرکزم را گذاشتم و تلاشم این بود که بتوانم در لیگ برتر فیکس باشم. خدا را شکر تلاش هایم نتیجه داده و الان در شرایط خوبی هستم.
بحث درباره آینده تیم ملی زیاد است. هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده است. نظر تو در این باره چیست؟
من که بازیکن هستم و نمی‌توانم نظری بدهم، ولی امیدوارم بهترین گزینه برای نیمکت ایران انتخاب شود. ما قبل از این مربی بزرگی چون کی‌روش داشته‌ایم. به نظر من حیف شد که او از تیم ملی رفت. کی‌روش مربی بزرگی بود و در این هشت سالی که حضور داشت توانست تیم ملی را تبدیل به یک قدرت کند. این را خارجی‌ها هم می‌گویند. در انگلیس همه از کی‌روش تعریف می‌کنند و می‌گویند او خیلی مربی بزرگی است. اگر بزرگ نبود که به کلمبیا نمی‌رفت. آنها از تیم‌های خوب جهان هستند. در هر صورت برای کی‌روش آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم ما هم بتوانیم یک مربی بزرگ در حد او بیاوریم.
تیم فعلی می‌تواند در آینده به موفقیت‌هایی برسد؟
قطعا مهم‌ترین هدف ما این است که بتوانیم به جام جهانی قطر صعود کنیم. همان‌طور که دیدید واقعا تیم‌ها در آسیا قدرت گرفته‌اند. کار واقعا سخت خواهد بود ولی ان‌شاءا... اگر یک مربی بزرگ و خوب بیاوریم و بتوانیم اتحاد تیم فعلی را حفظ کنیم، می‌توانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم و علاوه بر صعود به جام جهانی قطر، حتی نتایج خوبی در این رقابت‌ها به دست بیاوریم، چون الان واقعا با تجربه هستیم. تجربه حضور در دو جام‌جهانی متوالی را داریم. امیدوارم یک مربی بزرگ به ایران بیاید.
اخیرا هم به خاطر درگیری تو و کایل واکر، مدافع منچستر سیتی هواداران به پیج او حمله کردند.
راستش من از حمایت هواداران ممنون هستم، ولی به کسی توهین نکنند. به هر حال ما مردمی با فرهنگ غنی هستیم. اشکالی ندارد حمایت کردن، ولی این‌که حمایت همراه با توهین باشد اصلا خوب نیست. ما راحت می‌توانیم حرفمان را بزنیم بدون این‌که بخواهیم به کسی توهین کنیم.
چرا او از زمین بازی اخراج نشد؟
من خودم هم مانده‌ام چرا واکر از زمین اخراج نشد. او به صورت من ضربه زد. با ویدئو چک هم صحنه را بررسی کردند. به نظرم هر داور دیگری بود کارت قرمز نشان می‌داد.
البته استوک تو هم با کمر او برخورد داشت.
بله. ولی واقعا ناخواسته بود. در آن لحظه پایم روی کمر او رفت و واقعا عمد و قصدی از این کار نداشتم.می خواستم توپ را بگیرم. منتهی او مقابل من زمین خورد و نتوانستم خودم را کنترل کنم.
رسانه‌های انگلیسی چه اعتقادی داشتند؟
همه اعتقاد داشتند که باید از بازی اخراج می‌شد. درست است استوک من برخورد داشت ولی بر سر تصاحب توپ بود، اما او به عمد به صورت من زد و باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت و از زمین بازی بیرون می‌رفت. ولی داور چنین تصمیمی نگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها