حضور نیافتن وزرای دولت در جلسه‌ مجلس برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان، انتقاد نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۸۲

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز گفت: وزرا را برای ارائه گزارش در مورد وضعیت سیل زدگان به مجلس فراخواندیم و حتی جلسه فراکسیون را نیز تعطیل کردیم، اما آنها حضور نیافتند، پس هیچ دلیلی جز ضعف مجلس برای عدم حضور آنها وجود ندارد و این کار در شأن مجلس نیست.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین شهر هم در تذکری، بیان کرد: سوال بنده از هیات‌رئیسه و ریاست جلسه این است که چرا اجازه می‌دهید کلاه بر سر مجلس برود؟
وی افزود: آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نامه‌ای به مجلس نوشت که وزرای راه و شهرسازی، نیرو و کشور در مناطق سیل‌زده حضور دارند و به همین دلیل نمی‌توانند در جلسه مجلس برای بررسی مناطق سیل‌زده حضور یابند.
حاجی‌دلیگانی گفت: الان کاشف به عمل آمده است که وزرا در مناطق سیل زده نیز حضور نیافتند. چرا اجازه می‌دهید کلاه سر مجلس بگذارند. این به معنای کلاه گذاشتن سر ملت و بازی کردن با ملت است. ملتی که در مناطق سیل‌زده دچار مشکلات اساسی هستند.
وی با بیان این‌که در درجه اول، مسؤولیت این کار بر عهده رئیس و هیات‌رئیسه مجلس است، اظهار کرد: این نوع رفتار آغاز روند جدیدی در روابط دولت و مجلس است. شما نباید اجازه دهید این روند آغاز شود.
بهروز نعمتی، نماینده تهران هم در تذکری با استناد به اصل 137 قانون اساسی اظهارداشت: هر کدام از وزرا باید مقابل مجلس پاسخگو باشند، روز یکشنبه قرار بود وزرا به مجلس بیایند و در مورد وضعیت استان‌های سیل‌زده گزارش دهند، اما متأسفانه حضور پیدا نکردند و گفتند در مأموریت به‌سر می‌برند، اما علی‌الظاهر در مأموریت نبودند.
نعمتی خطاب به علی مطهری، نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه دیروز را برعهده داشت، گفت: انتظار می‌رود به عنوان رئیس جلسه تصمیم‌گیری کنید، چند استان بر اثر سیل از بین رفته است و متأسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.
مطهری نیز پاسخ داد: شنبه‌شب گفته شد که رئیس‌جمهوری به چهار وزیر دستور دادند برای رسیدگی به وضعیت سیل اخیر به‌سرعت به خوزستان سفر کنند اما بعد فهمیدیم آنان به خوزستان نرفته‌اند که در این رابطه باید جواب قانع‌کننده‌ای به ما داده شود که آیا کار واجب دیگری داشتند یا خلاف واقع به ما اطلاع دادند که کاری غیراخلاقی است و دولت باید توضیح قانع‌کننده‌ای در این زمینه به مجلس دهد.
علی مطهری همچنین در واکنش به سخنان حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: تعبیر کلاه گذاشتن بر سر مجلس تعبیر خوبی نیست. نباید زود قضاوت کنیم. اجازه دهید دولت توضیح دهد و سپس قضاوت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها