بازی مرگ و زندگی برای مرد آلمانی از راه رسید

سخت‌ترین امتحان شفر و استقلال

عقربه‌های ساعت که 21:30 امشب را نشان بدهد، حساس‌ترین بازی فصل استقلال آغاز می‌شود: سومین بازی این فصل آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان. استقلال در شبی که از کمترین مزایای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم است، باید در ورزشگاه الاهلی دوحه از الهلال عربستان پذیرایی کند. هر دو تیم نسبت به فصل قبل تغییراتی داشته‌اند. نه الهلال آن تیم ضعیف فصل قبل است و نه استقلال آن تیم سر حال گذشته. الهلال با خریدهای گران‌قیمت، چهره خود را عوض کرده و قصد دارد ناکامی وحشتناک فصل قبل را پاک کند و 6 امتیاز از دو بازی اول، نشان از همین موضوع دارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۵۲

در مقابل، استقلال با مجموعه‌ای از بدبیاری‌ها به این بازی رسید. شکست در بازی مهم لیگ برتر مقابل رقیب دیرینه آن هم با آن حجم عظیم از حاشیه‌های مخرب و بلافاصله تساوی مقابل سایپا (که امیدهای این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر را به طور کامل از بین برد)، روحیه تیم را پایین آورده و وینفرد شفر تلاش کرد در ساعات حضور در قطر، روح و فکر بازیکنانش را از هر نظر ترمیم کند.
حالا با از دست رفتن جام حذفی و لیگ برتر ایران، تنها یک جام برای آبی‌ها باقی مانده و شفر این را از همه بهتر می‌داند. استقلال از دو بازی اول فقط یک امتیاز گرفته و اگر در بازی امشب هم شکست بخورد، عملا لیگ قهرمانان را هم از دست خواهد داد که شفر نمی‌خواهد چنین فرجامی داشته باشد. شکست برابر الدحیل و توقف غیرمنتظره برابر العین در تهران، راهی جز برد پیش پای آبی‌ها نگذاشته است؛ البته رسیدن به این خواسته دشوار است چون حریف آنها تیمی پرستاره و پولدار به نام الهلال عربستان است.
حاشیه‌های ویران‌کننده
حاشیه‌های ویران‌کننده دربی، دامن مهدی رحمتی را گرفت و در بازی با سایپا او را نیمکت‌نشین کرد و حتی شعار سکوها علیه او را هم شنیدیم. به این ترتیب سیدحسین حسینی گزینه قطعی برای چارچوب دروازه است. اگر روزبه چشمی مجوز لازم برای بازی امشب را از کادر پزشکی بگیرد، در کنار محمد دانشگر قرار خواهد گرفت. اگر این گونه باشد، پژمان منتظری و میلاد زکی‌پور در دو سوی دفاع بازی خواهند کرد.
علی کریمی، داریوش شجاعیان و امید نورافکن همه امید شفر برای کمربند تیم در خط میانی هستند تا امکان بازیسازی را از هافبک‌های گران‌قیمت الهلال بگیرند.
فرشید اسماعیلی بعد از چیپ نابودکننده‌اش در دربی (که به شکست استقلال منجر شد)، دوباره به ترکیب تیم برگشته و پاتوسی و ایسما را هم در کنارش می‌بیند. البته استقلال خوش‌شانس است که در صورت نیاز می‌تواند از صیادمنش و منشا در خط حمله استفاده کند.
یک پیش‌فرض دیگر هم درباره بازی امشب وجود دارد: شفر با تفکری کاملا ریسکی برای برد به میدان برود و یک بازیکن از خط میانی کم کرده و تیمش را با یک مهاجم بیشتر آرایش دهد که در این صورت منشا جایگزین شجاعیان خواهد شد.
زوران مامیچ، سرمربی الهلال مانند شفر همه امیدهایش در لیگ داخلی از دست نداده است. گرچه نتایج درخشان النصر در 6 بازی اخیر موجب شده این تیم با 61 امتیاز در صدر قرار بگیرد؛ اما الهلال فقط یک امتیاز با صدرنشین فاصله دارد و هنوز به قهرمانی در لیگ عربستان امیدوار است. البته از یک نظر هر دو مربی شبیه هم هستند و آن هم نتایج نه چندان خوب آنها در لیگ داخلی است و کار مامیچ به دلیل همین نتایج به تهدید باشگاه الهلال هم کشیده است. از این منظر شاید بتوان گفت هر دو مربی در این بازی روی لبه تیغ قرار دارند.
شب سرنوشت ذوب‌آهن
ساعت 20:10 امشب ذوب‌آهن در دبی سومین بازی خود در این فصل را مقابل الوصل امارات آغاز می‌کند. برد عجیب در برابر النصر عربستان در بازی هفته دوم موجب شد سبزهای ایران در رده دوم جدول گروه اول قرار بگیرند. بازی ذوب‌آهن 4 امتیازی و الوصل 3 امتیازی، تکلیف یکی از دو تیم صعودکننده از این گروه را مشخص خواهد کرد. اگر ذوب‌آهن بتواند از بازی امشب هم مانند بازی مقابل النصر 3 امتیاز کسب کند، راه صعود خود را هموار خواهد کرد.

فریدون زندی: پنالتی استقلال گل می‌شد دربی را می‌برد
استقلال تهران عید بدی داشت. آنها دربی را باختند تا از کورس قهرمانی عقب بیفتند. تساوی مقابل سایپا هم آنها را عقب‌تر انداخت تا حالا با صدر جدول 7 امتیاز اختلاف داشته باشند. با این شرایط دیگر طرفداران استقلال امیدی به قهرمانی این تیم در لیگ برتر ندارند. حالا استقلال مانده و لیگ قهرمانان آسیا. اگر این تیم مقابل الهلال هم شکست بخورد این جام را هم از دست می‌دهد و شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت. این احتمالا پایان کار شفر در استقلال هم خواهد بود. فریدون زندی چهره محبوب آبی‌ها که این روزها در آلمان به سر می‌برد هم نگران وضعیت این تیم است.
او درباره دربی و شکست آبی‌ها در این مسابقه می‌گوید: «پیش‌بینی‌ها قبل از مسابقه این بود که استقلال برنده می‌شود ولی همان‌طور که قبلا هم بارها گفته‌ایم به هیچ وجه دربی قابل پیش بینی نیست. خیلی وقت‌ها شده تیمی که شرایط بهتری داشته بازی را باخته است. به همین خاطر قبل از این دربی هم نمی‌شد پیش‌بینی کرد. دوم تیم در کورس بودند و توقع ما استقلالی‌ها این بود که تیم بر نده باشد. به نظرم اگر پنالتی گل می‌شد و استقلال نیمه اول را مساوی به رختکن می‌رفت می‌توانست نیمه دوم را هم ببرد. خراب شدن آن پنالتی واقعا روی روحیه تیم اثر داشت. در نیمه دوم هم تیم تلاشش را کرد ولی پرسپولیس خیلی خوب فضاها را بسته بود. به نظرم تیم از نظر روحی و روانی نتوانست غالب شود و بازی را باخت.» او درباره دلخوری هواداران توضیح می‌دهد: «این چیزها طبیعی است. هوادار همیشه به ورزشگاه می‌رود که برد تیم را ببیند. بازیکنان نباید از واکنش هواداران ناراحت شوند. نباید فراموش کرد که هواداران در هر شرایطی کنار تیم بوده‌اند. در سرما و گرما. آنها مالک واقعی استقلال هستند و به همین خاطر حق دارند ناراحت باشند. ولی آنها همیشه حمایت کرده‌اند و دیدید که برای بازی سایپا هم چقدر هوادار آمده بودند. امیدوارم استقلال در آسیا موفق باشد و دل هواداران را شاد کند.»
آبی‌ها باید با الهلال بازی کنند و این بازی واقعا سخت خواهد بود. فریدون در این باره هم می‌گوید: «بردن الهلال سخت است ولی استقلال می‌تواند. الان تیم چیزی برای از دست دادن ندارد. باید بازی‌های قبل را فراموش کنند. دربی و بازی سایپا تمام شد و رفت. الان الهلال از همه چیز مهم‌تر است. باید همیشه در فوتبال نگاه رو به جلو داشت. نباید به گذشته فکر کرد. استقلال بازی‌های خیلی حساسی در پیش دارد. تیم، قهرمانی در لیگ را از دست داده و به نظرم باید در آسیا بهترین نتایج را به‌دست بیاورد.»

رحمتی دوست دارد حسینی امروز فیکس باشد!
استقلال تهران روزهای حساسی را سپری می‌کند. این تیم بعد از عقب افتادن از کورس قهرمانی در لیگ برتر حالا در آسیا هم با خطر روبه‌روست. این تیم در دو دیدار رفت و برگشت باید مقابل الهلال قرار بگیرد. این دو بازی تکلیف صعود استقلال به مرحله بعدی را مشخص می‌کند. طبیعتا اگر آبی‌ها در این دو بازی نتیجه نگیرند کار صعود این تیم در آسیا هم تمام شده است و نمی‌توانند از گروه خود بالا بروند.
در این شرایط حساس بی‌شک همه باید به فکر تیم باشند و از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند. در همین حال خبری رسیده که در نوع خود جالب است. مهدی رحمتی علاقه‌مند است در بازی امروز مقابل الهلال سیدمجید حسینی فیکس استقلال باشد. از او خواسته‌اند تا اگر از نظر شرایط روحی خوب است در چارچوب بایستد ولی این بازیکن گفته ترجیح می‌دهد بیرون باشد.
بازی الهلال به هر حال بازی سختی است و این احتمال وجود دارد که آبی‌ها شکست بخورند و عملا این جام را هم از دست بدهند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها