رئیس‌پلیس راهور ناجا گفت: متأسفانه امسال بیش از 14هزار و 800 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۴۴

به گزارش جام‌جم، کمال هادیان‌فربا تاکید بر این‌که نیازمند توجه جدی به فرهنگ‌سازی، ایمنی وسیله نقلیه و کاهش نقاط حادثه‌خیز هستیم، افزود: در ده ماه نخست امسال همچنین 315 هزار نفر درجاده‌ها مجروح شده و برخی مجروحان نیز دچارنقص عضو دائم شدند.
وی یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورها را افزایش تصادفات، تلفات و مجروحان جاده‌ای عنوان و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی جامع دراین خصوص داشته باشیم؛ اگرچه از سال‌84 تاکنون بیش از ده هزار و 300 نفر کاهش کشته در تلفات جاده‌ای داشته‌ایم .
هادیان‌فر به اجرای برنامه طرح نوروزی همیاران پلیس در750 نقطه اشاره و بیان کرد: احترام به والدین، نمازخواندن و جهاد از جمله وظایف همیاران پلیس است که البته جهاد همیاران پلیس این است که کمک کنند حوادث ترافیکی به حداقل برسد.
وی از همیاران پلیس درخواست کرد در نهایت ادب و احترام اگر مواردی همچون صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز را دیدند به راننده تذکر بدهند.
مرگ 1300 مسافر‌ در نوروز 97 ‌
رئیس‌پلیس راهور ناجا ‌ با اشاره به این که در نوروز ۹۷ بیش از ۱۳۰۰ کشته داشتیم که 5/18‌درصد افزایش داشته است، گفت: بی‌توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین علت تصادفات نوروز ۹۷ بوده است.
هادیان‌فر درخصوص این‌که آیا قول آقای‌نوبخت در اختصاص خودرو به پلیس راهور محقق شده یا خیر،‌ اظهار کرد: هنوز خودرویی به پلیس راهور داده نشده است.
وی ‌عنوان کرد: با توجه به این‌که یکی از دغدغه‌های مردم، رهبر معظم انقلاب و مسؤولان کشور، بحث کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است و متاسفانه نسبت به سال گذشته 160 نفر بیشتر در تصادفات امسال جان باختند، خواسته ما از دولت این است که با پشتیبانی جدی و حمایت از پلیس و سایر نهادها از جمله وزارت راه،‌ بهداشت و ... یک عزم جدی برای کاهش تصادفات داشته باشد.
رئیس‌پلیس راهور ناجا گفت: امیدواریم دولت با حمایت‌های خود در این عرصه بتواند به ما کمک کرده و بتوانیم تصادفات و تلفات را به حداقل ممکن برسانیم و افزایش نظارت‌های هوشمند و سیستمی پلیس را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما دنبال جریمه کردن مردم نیستیم و 46 درصد مجروحان در حین انتقال و بخشی حین درمان جان خود را از دست می‌دهند.
هادیانفر ادامه داد: قرار است یک تفاهم‌نامه که پیش‌نویس آن آماده است بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی منعقد شود و خوشبختانه وزیر بهداشت نیز اراده دارند که این تفاهم‌نامه اجرایی شود تا بعد از اجرای آن ان‌شاءا... میزان خسارت در انتقال مجروحان و درمان آنها به حداقل برسد.
رئیس‌پلیس راهور ناجا گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته همیاران پلیس بیش از ۱۸ درصد در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی موثر بوده‌اند. به گفته رئیس‌پلیس راهور ناجا، رانندگان باید روی ایمنی خودروها توجه بیشتری داشته باشند تا از حوادث رانندگی پیشگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها