«فاجعه»، «شب دراماتیک»، «شب کابوس‌وار» و «معجزه» از جمله واژه‌هایی بود که رسانه‌های ورزشی معتبر جهان برای توصیف بازی سه‌شنبه شب رئال و آژاکس انتخاب کردند. اما بی‌شک هیچ‌کدام از این کلمات نمی‌تواند یک هفته اخیر طرفداران رئال را توصیف کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۰۹

بعد از باخت مقابل بارسا در کوپا دل‌ری و حذف از جام حذفی، شنبه باز هم در لالیگا به بارسا باختند تا امیدشان در این مسابقات هم تقریبا از بین برود. فقط لیگ قهرمانان اروپا مانده بود که آژاکس با جوانان آینده دارش توانست باخت 2 بر یک در بازی رفت را با نتیجه عجیب 4 بر یک جبران و قهرمان سه دوره قبلی این بازی‌ها را در خانه حذف کند.
در واکنش به این باخت، روزنامه فرانسوی اکیپ با تیتر «پادشاه مادرید مرده است»، به این موضوع اشاره کرد که رونالدو با جدایی‌اش از مادرید یک حفره بزرگ در تیم اسپانیایی ایجاد کرد. روزنامه ایتالیایی گازتا دلو اسپورت با استفاده از ترکیب « شب دراماتیک در خانه سفید»، نوشت که چهار گل آژاکس سقوط مادرید را تکمیل کرد و باعث شد تیم اسپانیایی پس از هزاران روز از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.
سایت ESPN هم به درخشش هافبک صرب آژاکس اشاره کرد و نوشت: تادیچ اجازه نداد مادرید به حکمرانی‌اش در اروپا ادامه دهد. سانتیاگو برنابئو شاهد یک بازگشت خاص بود و درخشش یک مهاجم را به خود دید که مدت‌ها شاهدش نبود. روزنامه آلمانی بیلد هم بازی سه‌شنبه شب را این‌طور توصیف کرد: معجزه امشب لیگ قهرمانان اروپا به دورتموند اختصاص نداشت بلکه متعلق به آژاکس در اسپانیا بود. رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان سه دوره اخیر این رقابت‌ها دیگر در لیگ قهرمانان حضور ندارد.
البته این واکنش‌ها تنها محدود به رسانه‌ها نبوده و گفته می‌شود هواداران رئال به‌شدت از مدیران این تیم ناراضی هستند. در همین رابطه، روزنامه اسپورت اسپانیا خبر داد که انقلاب هواداران رئال مادرید علیه فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه بعد از شکست مقابل آژاکس و حذف از لیگ قهرمانان اروپا دوچندان شده است.
علاوه بر این، شکست سخت مقابل آژاکس موجب شد تا چند رکورد منفی هم برای سفیدپوشان مادرید به ثبت برسد. از فصل 95-94 این اولین‌بار است که رئال بعد از پیروزی در بازی رفت مرحله حذفی، بازی برگشت را واگذار کرده و از دور رقابت‌ها حذف می‌شود. همچنین از فصل
13‌-2012 به بعد، رئال اولین قهرمان دوره قبلی است که نتوانسته به مرحله یک چهارم صعود کند. از سوی دیگر، باخت 4 بر یک مقابل آژاکس در واقع بدترین باخت این تیم در بازی‌های اروپایی در خانه به حساب می‌آید. علاوه بر این، از سال 2004 به بعد این اولین‌بار است که رئال در چهار بازی خانگی پیاپی شکست می‌خورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها