‌سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نشت داروهای مخدر مانند متادون و مرفین در بازار یک واقعیت نگران‌کننده است و وقتی در بازار ناصرخسرو می‌توانیم کارتن کارتن متادون بگیریم، نمی‌توانیم نشت دارو را به یک مرکز درمان اعتیاد نسبت دهیم و باید نشت دارو از سرچشمه بسته شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۸۹

به گزارش ایرنا، پرویز افشار ‌افزود: هر جای چرخه تولید، توزیع، پخش و مصرف مواد شبه‌مخدر، امکان نشت وجود دارد اما این موضوع را باید رصد کرد.
وی ادامه داد: مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که داروهای درمان اعتیاد در اختیار مراکز درمان اعتیاد قرار گیرد، زیرا بهترین جا برای داروهای درمان اعتیاد از این جهت که نشت نکند، کلینیک‌ها و مراکز درمان اعتیاد است. معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی فرآیند تولید تا مصرف شبه‌مخدرها گفت: همه مراکز درمانی اعتیاد کشور در سامانه اطلاعات درمان سوء‌مصرف مواد ایران (‌IDATIS‌)ثبت و تمام بیماران واقعی هستند و میزان نشت دارو از این مراکز درمانی آن‌قدر نیست که تبعات آن را به وفور در بازار می‌بینم. افشار درباره انواع شبه‌مخدرها عنوان کرد: تعداد شبه‌مخدرها زیاد است، اما در کشور ما داروهای کدئین‌دار، متادون و مرفین بیشتر استفاده می‌شود. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: برای این‌که نشت شبه‌مخدرها به حداقل برسد و قابل رصد باشد، داروهای مخدر که اعتیادآور هستند باید نشاندار شوند و از این‌رو سامانه «تی‌تک» راه‌اندازی شد. وی درباره نحوه عملکرد این سامانه بیان کرد: بخشی از سامانه که مربوط به تولید کارخانه است، راه‌اندازی شده ولی بقیه مراحل کامل نشده و حدود سه سال است که درباره این موضوع ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصوبات متعدد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها