برهم خوردن روابط ایران و روسیه در کشتی. همه چیز از یک بی برنامگی آغاز شد. بهتر است این‌طور عنوان شود،کوتاهی فدراسیون. چند وقت پیش بود که مسؤولان فدراسیون ایران دعوت‌نامه‌ای برای روس‌ها برای حضور در جام بین‌المللی شاهد در تهران ارسال کردند در این دعوتنامه به روس‌ها وعده داده بودند هزینه بلیت رفت و برگشت دو تیم آزاد و فرنگی آنها تامین می‌شود. این در حالی است که در رفتاری مشابه روس‌ها،کشتی ایران را با همین شرایط برای تورنمنت «آلرُسا» و «آلانز» با تقبل تمام هزینه‌ها دعوت کرده بودند. اما قهر روس‌ها و تحریم جام بین‌المللی ایران از کجا آغاز شد؟
کد خبر: ۱۱۹۵۷۵۲

روس‌ها که قرار بود به ایران بیایند با مشکل ویزا برای فرنگی‌کاران‌شان روبه‌رو شدند! همین اتفاق باعث شد تا آنها اعلام کنند که این رفتار دور از تفاهم ایجاد شده است و به ایران نخواهند آمد. با مازیار رضایی، ‌نماینده فدراسیون کشتی روسیه در ایران تماس گرفتیم تا او در این‌باره توضیح بدهد. صحبت‌های نماینده روس‌ها را بخوانید:
در خبرها خواندیم که روس‌ها مدعی شده‌اند به آنها بی‌احترامی شده است. ماجرا چیست؟
من با همکاران شما هم در رسانه‌های مختلف حرف زدم و هر آنچه را اتفاق افتاده بود را شرح دادم. ما هنوز برای ملی‌پوشان روسیه بلیت نگرفته بودیم. تماسی از فدراسیون ایران دریافت کردم که حامل این پیام بود. با ملی‌پوشان به فرودگاه مسکو بروید و خیال‌تان از اعزام راحت باشد.
بعد چه شد؟
اتفاق عجیبی افتاد. وقتی آنها به فرودگاه رسیدند مشخص شد برای ملی‌پوشان کشتی‌فرنگی آنها ویزا صادر نشده است.
دلیل دلخوری آنها هم همین بود؟ شنیدیم که قرار بوده ویزا را در ایران به آنها بدهند.
بله قرار شد این اتفاق بیفتد اما روس‌ها این رفتار را بی‌احترامی از سوی فدراسیون ایران تلقی کرده و ترجیح دادند کل تیم‌هایشان را به ایران اعزام نکنند.
حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ چون طبق توافق قبلی قرار است ایرانی‌ها فردا راهی روسیه شوند.
من از برنامه کلی فدراسیون خبر ندارم. در خبرها این‌طور آمده که ایران هم قرار است برای شرکت در جام بین‌المللی آلرسا راهی روسیه شود.
و روس‌ها دیگر به ایران نمی‌آیند.
اتفاق جدیدی تا این لحظه نیفتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها