مجموعه عروسکی بالش‌ها با بازی داریوش فرضیایی و ... نوروز از شبکه دو پخش می‌شود

بالش‌ها به جای کلاه‌قرمزی می‌آیند

همه ما در دوران کودکی به گونه‌ای زندگی‌هایمان به عروسک هایمان گره خورده بود. عروسک‌هایی که هر کدام نام خودشان را داشتند و با آنها سر و کله می‌زدیم، حتی همراه با آنها آشپزی می‌کردیم، مهمان دعوت می‌کردیم و هر جایی با خودمان می‌بردیم. دنیای عروسک‌ها بسیار خاص و فانتزی است و با وجود این‌که از دوران کودکی فاصله گرفتیم، اما خاطرات خوشی که با عروسک‌هایمان را داشتیم، فراموش نکردیم. حالا شبکه دو برای ایام نوروز با یک مجموعه جذاب و دیدنی قرار است مهمان خانه‌ها شود. در سال‌های اخیر عادت داشتیم کلاه‌قرمزی را از شبکه دو ببینیم اما امثال یک مجموعه عروسکی دیگر در راه است. این مجموعه عروسکی با نام بالش‌ها روانه آنتن می‌شود و هر روز قرار است با یک داستان شنیدنی و خاص نه‌تنها کودکان را سرگرم کند، بلکه حتی بزرگ‌ترها هم می‌توانند پای تماشای این مجموعه عروسکی بنشینند و همراه با فرزندانشان از تماشای این مجموعه لذت ببرند. مجموعه عروسکی بالش‌ها، همان طور که از نامش پیداست؛ فضای فانتزی دارد و به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و نویسندگی محمد درویشعلی‌پور تولید شده است. این مجموعه در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شود و داریوش فرضیایی، حدیث فولادوند، ملیکا شریفی‌نیا، ارژنگ امیرفضلی، رامبد شکرابی، امیر نوری، امیرمحمد متقیان، محمدرضا درویشعلی‌‌پور، ترنم کرمانیان و دینا غلامی بازی می‌کنند. در این مجموعه 15 بالش در قالب عروسک حضور دارند و ریحانه حسینی، مهرداد مصلحی، علیرضا وارسته، آرش خداکرمی، سامان مظلومی، مینا گلپایگانی، عسل غروی، سامان فرشیدنیا و ... صداپیشگان این اثر هستند. در خلاصه جالب این مجموعه نمایشی آمده است که بالش‌ها از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن آدم‌ها به ستوه آمده‌اند. این مجموعه با موضوع اجتماعی، کودکانه و خانوادگی پخش می‌شود. در واقع شبکه دو سیما با پخش این مجموعه شاد و موزیکال تلاش دارد یک نوروز تماشایی را برای بچه‌ها رقم بزند.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۷۵

محتوای سالم و پاک برای بچه ها

مجموعه بالش‌ها در قالب 15 قسمت در شبکه نمایش خانگی تولید شده است که به گفته مسلم آقاجانزاده این مجموعه با حضور 15 عروسک و بازیگر در شبکه نمایش خانگی تولید شده و جزو آثار بسیار پرفروش بازار بود. همچنین این مجموعه عروسکی با اقبال گسترده از سوی مردم رو‌به‌رو شده است. این تهیه‌کننده اعلام کرد رایت این مجموعه از شبکه نمایش خانگی خریداری شده تا ایام نوروز از شبکه دو پخش شود.
البته این مجموعه عروسکی در هنگام تولید هم با هماهنگی صداوسیما تهیه شده، حتی برای اولین بار تیزر تبلیغاتی این مجموعه از تلویزیون پخش شده است. در حالی که معمولا تیزر آثار نمایش خانگی به دلیل رعایت نکردن استانداردها در حجاب خانم‌ها و ... پخش نمی‌شود، اما تبلیغات این مجموعه چندین بار پخش شده است. ضمن این‌که می‌توان گفت بالش ها، اولین مجموعه کودکی است که در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. در واقع سازندگان این مجموعه تلاش داشتند تا یک مجموعه جذاب و کودکانه بسازند، آن هم با محتوای پاک و سالم. به همین دلیل یکی از پروفروش‌ترین مجموعه‌های کودکانه شده است. سازندگان این مجموعه عروسکی تلاش کردند در قالب یک مجموعه جذاب و دیدنی به بچه‌ها آموزش بدهند که درست خوابیدن تا چه میزان در مهارت‌های زندگی نقش موثری دارد.

عمو پورنگ در لباس لحاف‌دوز

همه او را در کوچه و خیابان، عمو پورنگ صدا می‌کنند و کمتر او را با نام اصلی‌اش یعنی داریوش فرضیایی می‌شناسند. او شخصیت اصلی این مجموعه عروسکی است که جایگاه ویژه‌ای در قلب کودکان و نوجوانان ایران زمین دارد. او در مجموعه عروسکی بالش‌ها دیگر نقش عموپورنگ را بازی نمی‌کند و نقش تازه‌ای به عهده دارد.
او در این مجموعه نقش پندار پنبه‌زن را بازی می‌کند. او لحاف‌دوز است و به واسطه ماجراهایی وارد دنیای بالش‌ها می‌شود. در واقع او نقش ویژه‌ای در این مجموعه دارد و تلاش می‌کند با شیرین‌کاری‌هایش لبخند را روی لب بچه‌ها بیاورد و با علاقه قصه او را در این مجموعه عروسکی دنبال کنند. البته باید نشست و دید که عمو پورنگ یا همان داریوش فرضیایی تا چه میزان در لباس لحاف دوز می‌تواند بچه‌ها را سرگرم کند و آنها را به وجد بیاورد؟
عوامل سازنده این مجموعه تلاش کرده‌اند با تولید این مجموعه ضمن تولید یک محتوای سالم، فرهنگ‌سازی هم داشته باشند و نشان بدهند می‌توان کارهای سالم و با محتوای پاک برای بچه‌ها ساخت تا از تماشای آن لذت ببرند.

زنده بودن کودک درون

در این مجموعه عروسکی بازیگران دیگری هم حضور دارند. یکی از بازیگران ملیکا شریفی‌نیاست که نقش پارچه فروش را به عهده دارد. همچنین حدیث فولادوند و رامبدشکرآبی که در دنیای واقعی زن و شوهر هستند در مجموعه عروسکی بالش‌ها نقش پدر و مادر کودک قصه را بازی می‌کنند. امیرمحمد متقیان هم نقش سامان را بازی می‌کند که چوپان است و ماجراهای متعددی را در قصه رقم می‌زند.
به گفته تهیه‌کننده، او برای انتخاب بازیگران سراغ هنرمندانی رفت که به دنیای کودکان علاقه دارند و برایشان اهمیت داشت که انرژی خوبی برای کار بگذارند، زیرا همه بازیگران دغدغه بازی در کارهایی که برای کودکان تهیه می‌شود، ندارند. بنابراین برای مجموعه بالش‌ها بازیگرانی انتخاب شدند که این دغدغه را دارند و کودک درونشان هنوز زنده است تا بتوانند به زیبایی نقش‌شان را بازی کنند و برای بچه‌ها شیرین و دلچسب باشد.

امیرفضلی در لباس متکدی

ارژنگ امیرفضلی بیشتر به عنوان یک بازیگر کمدین معروف است و تا امروز هم در گونه‌های مختلف نقش‌های متفاوتی را بازی کرده است. برای او فرقی نمی‌کند نقش جدی باشد یا طنز، بلکه تلاش می‌کند کارش را درست انجام بدهد و نقش را همانطور در بیاورد که می‌خواهد. به همین دلیل مخاطبان او را گاهی در نقش‌های عجیب و غریب هم می‌بینند که فراتر از تصورشان است.
او در مجموعه بالش‌ها به گفته تهیه کننده مجموعه، نقش ویژه و متفاوتی را بازی کرده و به قول معروف خوش درخشیده است. او در این مجموعه نقش یک متکدی را بازی می‌کند، در حالی که متکدی نیست و اتفاقا هم پولدار است، اما دلش نمی‌آید پول‌هایش را خرج کند. به همین دلیل به تکدیگری روی آورده و خودش را گدا نشان می‌دهد.
یکی دیگر از بازیگران این مجموعه امیر نوری است که نقش پسر ارژنگ امیرفضلی را بازی می‌کند. شخصیتی که نوری بازی کرده، متفاوت از دیگر بازی هایش است.

قصه دنیای بالش‌ها!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید داستان این مجموعه عروسکی چیست؟ داستان این اثر کاملا متناسب با نام مجموعه است و روایتگر قصه بالش‌هاست. شاید این تصور شکل بگیرد که این مجموعه را فقط بچه‌ها می‌توانند تماشا کنند، در حالی که تماشای این مجموعه می‌تواند برای ما بزرگ‌ترها هم جذاب باشد.
در این مجموعه بالش‌ها قصه صاحب‌هایشان را تعریف می‌کنند. در واقع داستان این مجموعه که پیوسته و شاد هم است ارتباطی بین خواب و استراحت دارد. به عنوان نمونه نام یکی از بالش‌ها، خان پشته است. صاحب این بالش یک خان بوده که نوع خوابیدنش جالب بوده، به همین دلیل بالش خان پشته قصه صاحب خودش را روایت می‌کند تا بچه‌ها از شنیدن آن لذت ببرند. صاحبان هر کدام از بالش‌ها روحیات ویژه خودشان را دارند و هر کدام یک داستان متفاوت.
البته داستان‌های این مجموعه فانتزی و رویایی است و بچه‌ها با شنیدن هر داستان وارد یک دنیای فانتزی می‌شوند که مسلما برایشان جذابیت دارد.

بالش‌هایی که شکایت دارند

وقتی ما از دست کسی شاکی باشیم، مسلما سعی می‌کنیم با حرف زدن مساله را درست کنیم، گاهی هم با حرف زدن درست نمی‌شود و کار به دادگاه می‌کشد. حال فکر می‌کنید اگر قرار بود اشیایی که ما هر روز با آنها سر و کار داریم، مثل بالش‌ها اگر از دستمان عصبانی و ناراحت شوند باید از چه راهکاریی استفاده کنند.؟ این در حالی است که آنها نه زبان گفتمان دارند و نه سر از دادگاه در می‌آورند! همین جرقه‌ای شد تا مجموعه عروسکی بالش‌ها تولید شود. این مجموعه فانتزی، شکایت بالش‌ها را روایت می‌کند و این‌که شب‌ها وقت خوابشان است و باید صاحب‌هایشان هم سرشان را روی آنها بگذارند و بخوابند، اما گاهی ما آدم‌ها شب‌ها بیدار هستیم و روزها که وقت استراحت بالش‌هاست، می‌خوابیم. همین باعث شده تا گاهی بالش هایمان از دست مان شاکی باشند. به همین دلیل مجموعه عروسکی بالش‌ها به این موضوع می‌پردازد که درست خوابیدن تا چه میزان اهمیت دارد. در حالی که ما آدم‌ها نسبت به آن بی توجه هستیم. این مجموعه در قالب داستان فانتزی به این موضوع می‌پردازد و با زبان کودکان تعریف می‌کند.

موزیک‌های شاد

یکی از نکات بسیار مهم در ساخت کارهای کودک موسیقی است. گاهی شاهد هستیم ترانه‌ها اصلا ارتباطی به دنیای کودکان ندارند یا ریتم موسیقی متناسب با ترانه‌ها نیست، اما این مساله از همان ابتدا مورد توجه تهیه کننده مجموعه بالش‌ها بود و او از مهرداد نصرتی برای ساخت آهنگ‌های شاد این مجموعه استفاده کرده است.
نصرتی جزو آهنگسازان بسیار خوب است که سال‌ها آهنگ‌های موزیکال برنامه عموپورنگ را می‌سازد. او در این حوزه فعالیت زیادی داشته و تلاش کرده همیشه موسیقی ای بسازد که برای کودکان مناسب باشد. ضمن این‌که شاد هم بوده تا بچه‌ها از شنیدن آن لذت ببرند. به همین دلیل بعد از تولید مجموعه عروسکی بالش‌ها در شبکه نمایش خانگی، کلیپ‌های موزیک‌های شاد این مجموعه در قالب دی‌وی‌دی مستقل به بازار عرضه و با اقبال مردم هم رو‌به‌رو شد. به گفته تهیه کننده این اثر، فروش بالای آن نشان می‌دهد که مردم علاقه‌مند هستند برای بچه‌هایشان موزیک‌های شاد و سالم پخش کنند. همچنین آقاجانزاده تاکید کرد طبق صحبت‌های آقای دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی تلاش داشتند تا این مجموعه را متناسب با استانداردهای تلویزیون بسازند. او در این باره عنوان کرد ایشان همیشه تاکید دارند نباید فاصله بین آثار تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باشد و باید حجاب بازیگران رعایت شود تا این آثار قابل استفاده برای رسانه ملی هم باشد و پخش شود. به همین دلیل مجموعه بالش‌ها کاملا استانداردها را رعایت کرده تا از تلویزیون پخش شود.

تدارک دکور عظیم

یکی از عناصر بسیار مهم در ساخت یک مجموعه نمایشی،دکور است. گاهی در دکورها از خانه‌ها، کارخانه‌ها و ... استفاده می‌شود که واقعی است و گاهی هم باید ساخته شود. با توجه به این‌که مجموعه عروسکی بالش ها، فانتزی است، به همین دلیل عوامل سازنده این مجموعه باید دکور این مجموعه را در یک سوله بسیار بزرگ تدارک می‌دیدند. بنابراین برای ساخت دکور، سوله 1500 متری در نظر گرفته شد تا عوامل بتوانند از فضای آن برای قصه استفاده کنند، چرا که در این مجموعه نه تنها بازیگران زیادی حضور داشتند، بلکه 15 عروسک، 15 عروسک گردان، 15 صداپیشه و ... هم بودند. همچنین از شهرک سینمایی غزالی هم برای بخش‌هایی از قصه استفاده شد تا فضای مجموعه بالش‌ها برای بچه‌ها متنوع باشد. به گفته آقاجانزاده، مسلما بچه‌ها به‌ویژه کودکانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند با تماشای این مجموعه موزیکال و شاد حالشان خوب می‌شود و لذت می‌برند.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها