معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور از عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۴۸

سیدحسین میرشفیع به خبرگزاری صداوسیما گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به شهر تهران و تا تیر سال آینده در سراسر آزادراه‌های کشور عملیاتی می‌شود و دیگر نیازی به توقف خودروها برای پرداخت عوارض وجود ندارد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور افزود: امروز مرحله نهایی تست سامانه عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراه‌ها انجام شد و در تلاش هستیم این طرح را تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی عملیاتی کنیم.
وی گفت: در این طرح، پلاک خودروهای عبوری بدون نیاز به توقف برداشته و به سامانه متمرکز منتقل می‌شود و مردم می‌توانند عوارض بزرگراهی خودروی خود را قبل، حین و پس از سفر به‌راحتی و از روش‌های مختلف پرداخت کنند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: از بیستم اسفند امسال، تمام گیت‌های فیزیکی پرداخت عوارض در اتوبان‌های تهران ـ قم، تهران ـ ساوه، کرج ـ قزوین و قزوین ـ زنجان جمع‌آوری می‌شود و درصدد هستیم آزادراه‌های تهران ـ پردیس و قطعه ۴ آزادراه تهران ـ شمال هم به این سامانه متصل شود.
وی پرداخت با اپلیکیشن‌های بانکی، پرداخت روی قبض موبایل، پرداخت با کارت‌خوان در مسیر و برداشت از تگ خریداری‌شده از بانک مسکن را ازجمله راه‌های متعدد پرداخت بهای عوارض بزرگراهی دانست و گفت: استفاده از این سامانه مزایای بسیاری ازجمله حذف مرحله توقف و پرداخت در سفر، کاهش مصرف سوخت و خطر تصادفات در عوارضی آزادراه‌ها و حذف مشکل نداشتن پول نقد و پول خرد را به‌دنبال دارد.
میرشفیع افزود: برای رانندگانی که عوارض آزادراهی را پرداخت نکنند از سامانه پلیس‌راه پیامکی ارسال می‌شود که در صورت نپرداختن مجدد، خودرو جریمه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها