من حالا یک شیشه نوشابه را می‌بینم که مدت‌هاست روی میزمان جا مانده است. راستش را بخواهید مدت‌هاست می‌خواهم برش دارم و همان‌طور که در این مدتی که ستون «امروز چی داریم؟» راه افتاده است برای دیگران بازش کرده‌ام، برای میثم اسماعیلی بازش کنم.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۶۴

البته این عبارت کنایی «نوشابه ‌باز کردن» را شما به حساب منظور معمولی که از آن لحاظ می‌شود نگذارید؛ یعنی الان نمی‌خواهم الکی برش دارم و برای میثم بازش کنم. او پیراهن‌پاره‌ترین عضو گروه ما در تحریریه جام‌جم است. به عبارت دیگر او در تحریریه جام‌جم چندین پیراهن از ماها بیشتر پاره کرده است و قدیمی‌ترین جام‌جمی گروه فرهنگ محسوب می‌شود؛ مرد محجوبِ مراقب‌اندامی که ترکه‌ای است و از کاشان می‌آید. عکاس است؛ یک فوتوغرافرِ خوش‌ذوق که با همه خلاقیتش پشت لنز دوربینش می‌ایستد و لحظه‌های شاعرانه‌ جهان را ثبت می‌کند برای ما. همه‌فن‌حریف هم هست؛ برای همشهری‌هایش مجله‌ای را راست و ریس می‌کند از ادبیات و هنر، صفحه‌آرایی می‌کند، از ادبیات می‌نویسد، موزیک‌باز است و موسیقی را می‌فهمد و ... . همه اینها را گفتم تا بگویم ستون سمت راست همین صفحه را بخوانید که میثم دو خبر خوب از کیهان کلهر برایمان آورده.
یکی دو تا که کاردرست و حرفه‌ای نداریم در این گروه؛ همین سوی بازار (یعنی در صفحه 9) بمانید تا ببینید ساناز قنبری چطور چند نفر را سوال‌پیچ کرده تا بالاخره پس از هشت سال ته و توی اکران‌ نشدن فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی را درآورده و متوجه شده که ماجرا به تدوین مربوط است. قنبری برای اولین‌بار لو داده که آیدین، فرزند آقای کارگردان تدوین را دست گرفته؛ مطمئن باشید این کارآگاه‌بازی خبرنگار سینمایی ما مثل بمب خواهد ترکید. راستش را بخواهید ما هر روز نارنجک‌هایی می‌بینیم؛ سوی‌شان می‌رویم اما فقط ضامن برخی‌شان را می‌کشیم که شهر کامل روی هوا نرود.
گاهی با خودم فکر می‌کنم او می‌توانست دروازه‌بانی باشد مثل عقاب‌های کلاسیک جهان فوتبال؛ مثل پیتر اشمایکل، مثل لئو یاشین یا همین احمدرضا عابدزاده خودمان. محمدصادق علیزاده را می‌گویم که برسر دروازه اخبار با دستکش‌های افسانه‌ای‌اش ایستاده و نمی‌گذارد چیزی از آن لا و لوها رد شود. این بار هم دروازه‌بانی اخبار او، گل کاشته و صفحات 10 و 11 ما را میزبان گزارشی درباره سر و صداهای فیلم تازه عبدالرضا کاهانی کرده. صادق بلد است طوری نتیجه گزارش‌هایش را به کرسی بنشاند بدون این‌که حتی یک‌بار صراحتا به نتیجه‌اش اشاره کرده باشد. او از آب گل‌آلود اختلافات مجتبی جباری، فوتبالیست سابقی که به هشتِ شاکی معروف بود و از قضا سرمایه‌گذار این فیلم هست با کاهانی، ماهی‌هایی صید کرده تازه و نمک‌سودشده. اگر اهل نمکید، بخوانیدش.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها