مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش وام ضروری بازنشستگان از چهار به پنج میلیون تومان، از افزایش صد هزار نفری تعداد دریافت‌کنندگان این وام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۲۹

به گزارش تسنیم، جمشید تقی‌زاده با بیان این‌که در ایران بازنشستگی در سنین میانسالی اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: میانگین سن بازنشستگی در کشور ما حدود 52 سال است و در صندوق بازنشستگی کشوری بیش از 65درصد حقوق‌بگیران بازنشسته کمتر از 65سال دارند، ولی پیشنهاد ما 68 تا 70 سال است. وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون ماده 85 خدمات کشوری مبنی بر
یکسان بودن امتیازات و مزایای بازنشستگان با شاغلان، گفت: عده‌ای مشکلات این قشر را در کنار مشکلات آب و محیط‌زیست به عنوان ابر‌چالش معرفی می‌کنند، اما معتقدم این امر یک ابر مسأله بوده و قابل حل است.
تقی‌زاده با بیان این‌که 30 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز است، افزود: درخواست ما این است که 15هزار میلیارد تومان در بودجه سال98 برای این موضوع تخصیص یابد و این امر نیازمند همدلی و تدبیر همه بخش‌هاست. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این‌که بازنشستگان نباید در خانه بمانند، بلکه باید به صحنه بیایند، گفت: در همین باره در حال طراحی شغل‌هایی هستیم که آنها را مشغول کنیم و سپردن اداره کانون‌های بازنشستگی به بازنشستگان از جمله این کارهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها