پژوهشگران ایرانی موفق به تولید کفش و کفی سلامت با ویژگی افزایش گردش خون در کف‌پا برای پیشگیری از ایجاد زخم‌پای دیابتی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۱۸

این کفی‌ها فناوری جدیدی برای تحریک نقاط حساس کف‌پا با هدف افزایش گردش خون در اندام تحتانی دارد و می‌تواند تا حد زیادی از بروز زخم‌پای دیابتی پیشگیری کند. به گزارش جام‌جم، در نشست خبری انجمن خیریه دیابت ایران که دوشنبه 29 بهمن 97 برگزار شد، دکتر شکور امیدی، رئیس انجمن خیریه دیابت ایران، ضمن تایید کارایی این کفی‌های فناورانه در افراد دیابتی از اقدامات انجمن دیابت برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این کفی‌ها خبر داد. در حال حاضر این کفی‌ها آماده ارائه در فروشگاه‌ها و داروخانه‌های معتبر سراسر کشور است.
در حاشیه این نشست خبری، دکتر شکوری از تولید داخلی افشانه‌ای با پایه گیاهی برای بهبود زخم‌های مزمن دیابتی و همچنین زخم بستر خبر داد. وی در ادامه با اشاره به کارایی بالای این افشانه در درمان زخم‌های مزمن جانبازان خاطرنشان کرد: «به زودی با همکاری انجمن خیریه دیابت و بنیاد شهید و امور ایثارگران از این افشانه برای بهبود زخم‌های مزمن جانبازان در بستر بیماری استفاده خواهد شد.»
دکتر امیدی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش پیوسته پزشکان مرتبط با بیماران دیابتی از افتتاح درمانگاه خیریه دیابتی تا پیش از سال جدید برای ارائه خدمات روز دنیای پزشکی به بیماران مبتلا
خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها