آمریکا یک افسر سابق ضداطلاعات نیروی هوایی خود به نام مونیکا ویت را متهم به جاسوسی به نفع ایران کرده است. خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: افسر ضداطلاعات نیروی هوایی آمریکا به نام مونیکا ویت در سال ۲۰۱۳ جذب سرویس‌های اطلاعاتی ایران شده بود. افشای این ماجرا یک‌بار دیگر ناتوانی آمریکا را در فعالیت‌های ضد اطلاعاتی نشان می‌دهد و آشکار می‌سازد که این دولت به ظاهر قدرتمند تا چه حد آسیب‌پذیر است.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۷۳

به گزارش همین منبع، در کیفرخواست صادرشده علیه این افسر سابق اطلاعاتی آمده است: مونیکا الفرید ویت، شهروند ایالات متحده و کارشناس واحد اطلاعات نیروی هوایی آمریکا بود. وی آگوست ۱۹۹۷ به نیروی هوایی آمریکا پیوسته و تا مارس ۲۰۰۸ عضو آن بود. این کیفرخواست همچنین تصریح دارد که ویت به اطلاعات رده سری و فوق سری آمریکا دسترسی داشته است و بعد از رفتن به ایران، به شناسایی همکاران سابقش کمک کرده است.
دادستان‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که این افسر ضداطلاعاتی اسم رمز و مأموریت‌های یک برنامه مخفیانه پنتاگون برای انجام عملیات اطلاعاتی را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است. همچنین ادعا شده که او با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همکاری کرده است. در بیانیه‌ای که وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه (۱۳ فوریه) منتشر کرده از مونیکا الفرید ویت، ۳۹ ساله، به عنوان افسر دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی یاد شده که در خلال سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در استخدام این نیرو بوده و پس از خروج از ارتش هم از سال ۲۰۱۰ به طور قراردادی و پاره‌وقت با وزارت دفاع آمریکا همکاری داشته است. بنابر این بیانیه، ویت در سال ۲۰۱۳ شروع به همکاری با ایران کرده و اطلاعات فوق‌سری، چون هویت چند نفر از جاسوسان آمریکایی را به مقام‌های ایرانی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها